×
×

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان
دانش‌آموزان گلستان جزو۵استان نخست بازمانده ازتحصیل هستند

  • کد نوشته: 20477
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین احسان گوهری‌راد روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: همه روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار گلستان مدرسه ابتدایی دارند اما فعالیت مدارس متوسطه نیازمند شاخص‌هایی از جمله تعداد مشخصی از دانش‌آموز است که نبود این شرط در برخی مناطق باعث کم شدن مدارس شده و نقش زیادی در افزایش تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دارد.
    دانش‌آموزان گلستان جزو۵استان نخست بازمانده ازتحصیل هستند
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به ۲۵ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان گفت که گلستان در این بخش جزو پنج استان اول کشور است.

    دانش‌آموزان گلستان جزو۵استان نخست بازمانده ازتحصیل هستند

    دانش‌آموزان گلستان جزو۵استان نخست بازمانده ازتحصیل هستند
    دانش‌آموزان گلستان جزو۵استان نخست بازمانده ازتحصیل هستند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین احسان گوهری‌راد روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: همه روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار گلستان مدرسه ابتدایی دارند اما فعالیت مدارس متوسطه نیازمند شاخص‌هایی از جمله تعداد مشخصی از دانش‌آموز است که نبود این شرط در برخی مناطق باعث کم شدن مدارس شده و نقش زیادی در افزایش تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دارد.

    وی افزود: از تمام توان برای بازگرداندن دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده استفاده می کنیم اما برخی مسائل از جمله مخالفت خانواده‌ها به دلیل دشواری در تامین هزینه‌ تحصیل در افزایش تعداد دانش‌آموزان بازمانده از آموزش در گلستان موثر است.

    گوهری‌راد تاکید کرد: ۷۰ درصد خانواده‌هایی که مخالف ادامه تحصیل فرزندان خود هستند مشکل اقتصادی دارند.

    وی به تداوم آموزش در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، در مناطقی که دسترسی به اینترنت برای دانش‌آموزانی دشوار است کلاس‌ها به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می شود.

    به گفته مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بازگشایی مدارس زیر ۵۰ نفر در مناطق آبی، بازگشایی کلاس‌های کارگاهی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش در مناطق زرد و آبی در استان اجرا شده و هر کلاس حداکثر ۱۰ دانش‌آموز دارد.

    گوهری‌راد به سهم پنج درصدی از محل درآمدهای شهرداری به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال و امسال تا پایان آذر ماه ۲۰ میلیارد ریال از این محل به حساب این اداره کل واریز شد.

    وی در خصوص سامانه شاد گفت: حدود ۷۲ درصد دانش‌آموزان استان در این سامانه حضور دارند.

    وی گفت که حدود صد هزار دانش‌آموز گلستان تلفن‌ همراه هوشمند یا تبلت ندارند.

    گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این عده در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *