×
×

استاندار اردبیل
ریل‌گذاری۴۲کیلومترازپروژه راه‌آهن اردبیل

  • کد نوشته: 20487
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در بازدید از عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه افزود: تلاش بر این است تا پایان سال میزان ریل‌گذاری به ۱۰۰ کیلومتر برسد.
    ریل‌گذاری۴۲کیلومترازپروژه راه‌آهن اردبیل
  • تبلیغ هدفمند

     استاندار اردبیل با بیان اینکه روند عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل – میانه مطلوب است، گفت: تاکنون ۴۲ کیلومتر از این پروژه ریل‌گذاری شده است.

    ریل‌گذاری۴۲کیلومترازپروژه راه‌آهن اردبیل

    ریل‌گذاری۴۲کیلومترازپروژه راه‌آهن اردبیل
    ریل‌گذاری۴۲کیلومترازپروژه راه‌آهن اردبیل

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در بازدید از عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه افزود: تلاش بر این است تا پایان سال میزان ریل‌گذاری به ۱۰۰ کیلومتر برسد.

    وی با اشاره به عملیات زیرسازی این پروژه بیان کرد: طبق جدول زمان‌بندی و اعلام گزارش پیمانکاران تاکنون زیرسازی این پروژه ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    استاندار اردبیل از اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به  پروژه راه‌آهن خبر داد و اضافه کرد: به تازگی هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه و ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل فاینانس بانک ملی به پروژه اختصاص یافته است و تمام تلاش‌ها بر افتتاح آن تا پایان دولت معطوف شده ست.

    بهنامجو ادامه داد: پروژه در حال حاضر مشکل مالی ندارد و دولت مصمم است بودجه مورد نیاز این پروژه را  به صورت کامل تامین کند تا راه‌آهن در زمان مقرر تکمیل شود.

    استاندار اردبیل اظهارکرد: در حال حاضر کل پروژه راه‌آهن اردبیل– میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق اعتبار به موقع در سال ۱۴۰۰ حتما به بهره‌برداری می‌رسد.

    بهنامجو  گفت: برغم شیوع ویروس کرونا تمام واحدهای تولیدی و کارگاه‌های عمرانی با رعایت پروتکل بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند ، طوری‌که در سایه این فعالیت‌ها خاکریزی ۷۵ درصد ، خاکبرداری ۹۴درصد،پل‌ها ۶۳ درصد و تونل‌ها۸۰ درصد پیشرفت  فیزیکی دارند.

    وی افزود: فاز اول مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه به اتمام رسیده و مطالعات فازهای بعدی نیز امسال تحقق می‌یابد.

    عملیات اجرایی راه‌آهن میانه – اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و عملیات آن پس از سال‌ها توقف در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

    مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

    در طرح راه‌آهن اردبیل – میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *