×
×

ماموستا ملا قادر
آگاهی‌بخشی مهمترین رسالت رسانه‌ها

  • کد نوشته: 20505
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین ماموستا ملاقادر قادری روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه و معاونین وی که با حضور جمعی از روحانیون و فعالان فرهنگی پاوه در بیت امام جمعه برگزار شد،
    آگاهی‌بخشی مهمترین رسالت رسانه‌ها
  • تبلیغ هدفمند

    امام جمعه پاوه، آگاهی بخشی اجتماعی را مهمترین رسالت و ماموریت رسانه‌ها دانست و گفت: در جهان امروز وسایل ارتباط‌جمعی نقش اساسی را در پیشرفت و پاسداری از دین، فرهنگ و تمدن بشری و اطلاع رسانی برعهده دارند.

    آگاهی‌بخشی مهمترین رسالت رسانه‌ها

    آگاهی‌بخشی مهمترین رسالت رسانه‌ها
    آگاهی‌بخشی مهمترین رسالت رسانه‌ها

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین ماموستا ملاقادر قادری روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه و معاونین وی که با حضور جمعی از روحانیون و فعالان فرهنگی پاوه در بیت امام جمعه برگزار شد،


    افزود: رسانه‌ها در عصر کنونی توان هدایت بشر را هم به مسیر خیر و هم به مسیر شر دارند، اما آنچه ما از رسانه‌های خود انتظار داریم هدایت در مسیر خیر و صلاح جامعه است.


    امام جمعه پاوه اضافه کرد: ساخت و گسترش نهادهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی یکی از ماموریت های اصلی رسانه ها در این عصر است.
    ماموستا قادری ادامه داد: رسانه موفق رسانه ای است که علیه دین و فرهنگ مردم صحبت نکند، زمینه جنگ قومی، مذهبی و نژادی را فراهم نکند، به افراد جامعه در هر لباسی که هستند و هر فرهنگی که دارند اهانت نکند، از پخش برنامه‌های مبتذل و شهوت‌انگیز خودداری کند و بدون مدرک و سند افراد جامعه را تحقیر نکند.
    وی با بیان اینکه خانواده، مدرسه، مسجد، جامعه و رسانه محلی برای تربیت افراد جامعه است، اظهار داشت: امروزه خانواده، مدرسه، مسجد و جامعه تا حدودی از وظیفه و مسوولیت خود شانه خالی کرده‌اند و تنها رسانه مانده است که اگر رسانه هم شانه خالی کند نباید انتظار داشته باشیم جامعه و نسل جوان در آینده سلامت باشند.
    امام جمعه پاوه گفت: جهان امروز به یک دهکدۀ واحد جهانی تبدیل شده است که تبادل اطلاعات در آن به‌سرعت انجام می‌گیرد و آشناترین مسئله برای ساکنان این دهکده، خبر و اطلاع‌رسانی است و صدا و سیما پرچمدار آشناترین مسئله دنیا است.
    ماموستا قادری با اشاره به اینکه در این عصر مسوولیت رسانه به ویژه رادیو و تلویزیون بیشتر احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی گرانترین کالای زمان کنونی است که بهای آن گرانتر از طلا و نفت است.
    امام جمعه پاوه اضافه کرد: جنگ امروز دشمن با ما جنگ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و ضروری است رسانه‌های ما در این مقطع زمانی ایستادگی خود را در برابر هجمۀ فرهنگی دشمنان چند برابر کنند.
    ماموستا قادری افزود: متولیان رسانه‌های غربی شبانه روز مشغول مخابره برنامه‌های ضد اخلاقی هستند و رویدادهای منفی مانند خشونت، تروریسم و اختلاف مذهبی و قومی و را ترویج می دهند تا بتوانند جامعۀ ما را در تردید و گرفتاری و بی‌هویتی قرار دهند.
    وی افزود: صداوسیما در طول ۴۲ سال گذشته و به ویژه در استان کرمانشاه در امر زلزله، سیل و کرونا خوش درخشیده است اما مردم منطقه معتقدند که سهمی در شبکه زاگرس ندارند و توقع ما از شما بیشتر از سایر ادارات و ارگان‌ها است.
    ماموستا قادری تاکیدکرد: مدیریت قوی و حکیمانه و نظارت مداوم و دقیق رسانه لازم و ضروری است چون اقوام مختلف ایرانی از رسانه ملی توقع بیشتری دارند.
    مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه نیز گفت: یکی از سیاست های اصلی شبکه زاگرس، دیده شدن همه شهرستان ها در قاب تلویزیون است.
    افشین امیری افزود: در منطقه اورامانات و به ویژه شهرستان پاوه قابلیت ها و توانمندی های بسیاری در عرصه های مختلف وجود دارد که رسانه می تواند با ساخت برنامه‌های فاخر آن را در سطح کشور معرفی کند.
    وی ادامه داد: در صورت همراهی و مشارکت، دفتر خبری اورامانات در پاوه راه اندازی خواهد شد.
    مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با اشاره به استقرار ۲۵ ایستگاه تلویزیونی در منطقه اورامانات ادامه داد: ایستگاه های تلویزیونی دزاور و نیسانه تا پایان سال جاری با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال راه اندازی می شود.
    امیری یادآورشد: هم اکنون سهم شهرستان پاوه در دسترسی به شبکه های دیجیتال ۹۸.۵ درصد است.
    شهرستان پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.  

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *