×
×

رییس اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش خراسان شمالی
فاقداینترنت بودن۲۰۰ مدرسه خراسان شمالی

  • کد نوشته: 20536
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین فرامرز صدقی روز پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: اینترنت ۲۰۰ مدرسه به دلایل کوچ رو و عشایری و سیار بودن و همچنین در برخی مناطق به علت سرقت تجهیزات با اختلال مواجه شده که با دستور استاندار و هماهنگی فرمانداران و نیروی انتظامی و شورای تامین تا حدودی مرتفع شده است و بزودی شاهد اتصال ۱۰۰ درصدی مدارس به اینترنت رایگان خواهیم بود.
    فاقداینترنت بودن۲۰۰ مدرسه خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: اکنون ۲۰۰ مدرسه استان در نقاط روستایی و عشایری اینترنت ندارد که تلاش داریم تا این مشکل زیرساختی حل شود.

    فاقداینترنت بودن۲۰۰ مدرسه خراسان شمالی

    فاقداینترنت بودن۲۰۰ مدرسه خراسان شمالی
    فاقداینترنت بودن۲۰۰ مدرسه خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین فرامرز صدقی روز پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: اینترنت ۲۰۰ مدرسه به دلایل کوچ رو و عشایری و سیار  بودن و همچنین در برخی مناطق  به علت سرقت تجهیزات با اختلال مواجه شده که با دستور استاندار و هماهنگی فرمانداران و نیروی انتظامی و  شورای تامین تا حدودی مرتفع شده است و بزودی شاهد اتصال ۱۰۰ درصدی مدارس به اینترنت رایگان خواهیم بود. 

    وی افزود: در برنامه ششم توسعه قرار است با همکاری آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت زیرساخت، بسترهای لازم در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاهای بالای ۲۰ خانوار  برای دستیابی به اینترنت فراهم شود بر این اساس تامین این امکان در هزار و ۲۰۰ نقطه در قالب طرح اتصال، پیگیری شد و خوشبختانه بیش از این تعداد به این امکان، تجهیز شده است.

    رییس اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در قالب طرح اتصال، دانش آموزان مدارس در بیش از هزار و ۳۸۰ نقطه از اینترنت رایگان بهره مند شدند. 

    وی گفت: اینترنت برخی از مدارس روستایی استان به علت مشکلات فنی و داخلی با مشکل روبه رو است که البته با اعلام مدیران مدارس نسبت به حل آن اقدام می شود، تجهیزات سیم و کابل در برخی از روستا به سرقت رفته است که مدارس را در اتصال به اینترنت با مشکل روبه رو کرده است. 

    رییس اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه اطلاعات حضور آنلاین دانش آموزان در کلاس فضای مجازی و میزان حضور آنان در برنامه شاد بررسی شده است گفت: اکنون ۱۴۰ هزار و ۱۷۶ نفر معادل ۷۸.۱۱ درصد از دانش آموزان استان در برنامه شاد حضور دارند. 

    صدقی نداشتن اینترنت و یا نداشتن گوشی هوشمند را از علت های حضور نداشتن دانش آموزان در برنامه شاد عنوان و خاطرنشان کرد: نداشتن گوشی سبب شده تا دانش آموزانی که در برنامه شاد حضور یافته اند نتوانند حضور دائم و مستمر داشته باشند. 

    رییس اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار  ۲۱.۸۹ درصد هم غایب بوده اند که این رقم در کشور ۱۷.۳۶ درصد گزارش شده است. 

    وی گفت: بیشترین دانش آموزان غایب استان در برنامه شاد در شهرستان مرزی راز و جرگلان با ۵۱ درصد و کمترین آن در شهرستان گرمه با ۱۰ درصد ثبت شده است. 

    صدقی افزود: در شهرستان راز و جرگلان ۴۱ درصد دانش آموزان وارد برنامه شاد شده اند که بیشترین دانش آموزان محروم از شاد را دارد و کمترین رقم دانش آموزان محروم از شاد در میان شهرستان ها در شهرستان گرمه است که ۸۴ درصد از دانش آموزان آن در برنامه شاد جذب شده اند.

    رییس اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۲۱ درصد از دانش آموزان که به برنامه شاد دسترسی نداشته و از آموزش در فضای مجازی محروم هستند، به شیوه های دیگر از جمله دریافت درسنامه و فلش، سی.دی و شبکه آموزش در حال تحصیل هستند.

    بیش از ۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی تحصیل می کنند.  

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *