×
×

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی
توزیع۱۸میلیون لیترنفت سفیدبین روستاهای خراسان شمالی

  • کد نوشته: 20546
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین جلیل رمضانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سه جایگاه توزیع سوخت مجهز به پمپ و ۱۹۴ نمایندگی توزیع مواد سوختی در استان فعالیت دارند.
    توزیع۱۸میلیون لیترنفت سفیدبین روستاهای خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی در خصوص جزئیات این خبر گفت: ۱۸ میلیون لیتر سوخت روستایی شامل نفت سفید و نفت‌گاز توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان امسال بین خانوارها توزیع شده است.

    توزیع۱۸میلیون لیترنفت سفیدبین روستاهای خراسان شمالی

    توزیع۱۸میلیون لیترنفت سفیدبین روستاهای خراسان شمالی
    توزیع۱۸میلیون لیترنفت سفیدبین روستاهای خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین جلیل رمضانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سه جایگاه توزیع سوخت مجهز به پمپ و ۱۹۴ نمایندگی توزیع مواد سوختی در استان فعالیت دارند.

    وی افزود: شبکه شرکت های تعاونی روستایی استان با بیش از ۱۰۰ هزار نفر عضو در زمینه خدمات رسانی به اعضا و کشاورزان از جمله توزیع کود، سم، بذر، سوخت، نهاده های دامی و کشاورزی، خرید تضمینی، حمایتی و توافقی محصولات کشاورزی فعالیت دارند.

    رمضانی گفت: در ۹ ماهه امسال سه هزار و ۳۶۷ تن انواع بذر گواهی شده توسط شبکه تعاون روستایی استان تولید و توزیع شده است.

    وی افزود: کشت ارقام بذر مرغوب و گواهی شده نقش بسیار مهمی در افزایش عملکرد تولید محصول دارد، بر این اساس شبکه تعاونی های روستایی استان انواع بذر گندم، جو، ذرت و کلزای مورد نیاز کشاورزان استان را توزیع می کند.

    مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: همچنین این شبکه امسال ۱۵ هزار و ۳۵۱ تن انواع کودهای شیمیایی شامل اوره، انواع کود فسفاته، ریز مغذی، آلی و زیستی را میان بهره برداران استان توزیع کرده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد رشد داشته است.

    رمضانی افزود: در این مدت شبکه تعاونی های روستایی استان، بیش از ۱۳۸ هزار لیتر انواع سموم شیمیایی را تامین و در اختیار بخش کشاورزی استان قرار داده است.

    وی اظهار داشت: یکی از مهمترین فعالیت های شبکه در سال جاری خرید محصولات تضمینی گندم و کلزا بود که ۲۰ هزار و ۵۹ تن گندم توسط ۱۵ مرکز خرید و سه هزار ۲۴۷ تن کلزا به وسیله هفت مرکز، به صورت تضمینی و مباشرتی خریداری شد.

    مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی در خصوص توزیع کالاهای تنظیم بازار نیز گفت: شبکه تعاونی های روستایی استان در این مدت ۴۸۹ تن انواع کالاهای تنظیم بازار شامل برنج، قند و شکر را با قیمت مصوب در بین روستاییان استان توزیع کرده است.

    وی اظهار داشت: این شبکه امسال ۶۱ هزار و ۲۹ تن محصول و فرآورده کشاورزی شامل ذرت، جو، آفتابگردان، پنبه، سیب درختی و سبوس را خریداری کرده و در قالب طرح خرید حمایتی زعفران، با خرید ۲ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم محصول زعفران از کشاورزان، میزان خرید را به ۲.۵ برابر میزان پارسال رسانده است.

    در خراسان شمالی ۱۸۳ تشکل، شامل اتحادیه ها و شرکت های تعاونی روستایی، کشاورزی، تولید و سهامی زراعی ۱۰۸ هزار و ۵۹۵ نفر عضو دارند.

    خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعت و مابقی باغ است که این بخش با بیش از ۸۰ هزار بهره بردار، بیشترین شاغلان استان را دارد.   

    حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *