×
×

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی
هزینه۱۱۷میلیاردریال جهت تکمیل زنجیره نوغانداری خراسان شمالی

  • کد نوشته: 20550
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمد محمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این میزان اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان بوده است اظهار داشت: تکمیل زنجیره نوغانداری در سطح استان در راستای ساخت ساختمان نوغانداری شامل سالن پرورش، سالن پیله خشک کنی، انبار، اتاق تفریق و سایر موارد است.
    هزینه۱۱۷میلیاردریال جهت تکمیل زنجیره نوغانداری خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تکمیل زنجیره نوغانداری در این استان که رتبه نخست کشوری بهره‌وری نوغانداری را دارد، هزینه شد.

    هزینه۱۱۷میلیاردریال جهت تکمیل زنجیره نوغانداری خراسان شمالی

    هزینه۱۱۷میلیاردریال جهت تکمیل زنجیره نوغانداری خراسان شمالی
    هزینه۱۱۷میلیاردریال جهت تکمیل زنجیره نوغانداری خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمد محمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این میزان اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان بوده است اظهار داشت: تکمیل زنجیره  نوغانداری در سطح استان در راستای ساخت ساختمان نوغانداری شامل سالن پرورش،  سالن پیله خشک کنی، انبار،  اتاق تفریق و سایر موارد است.

    وی افزود: در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی نیز ۲ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات برای زنجیره تولید نوغان داری در استان در نظر گرفته شده است.

    وی گفت: میانگین تولید پیله تر کرم ابریشم در استان ۴۴ کیلوگرم و در کشور ۳۴ کیلوگرم است که این میانگین در برخی نقاط استان حتی تا ۶۲ کیلوگرم نیز می رسد.

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: تولید پیله ‌تر کرم ابریشم در این استان نسبت به پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

    محمدزاده اظهار داشت: علاوه بر افزایش تولید پیله تر در استان، سطح توتستان های منطقه نیز اکنون در مقایسه با سال ۹۲، ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

    وی افزود: امسال ۲۳۵ تن پیله تر کرم ابریشم در این استان تولید شد که این رقم در سال ۹۲ تنها ۸۲ تن بود.

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال پنج هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران استان توزیع شده بود.

    وی اظهار داشت: حرفه نوغانداری در شهرستان های راز و جرگلان، بجنورد و مانه و سملقان رونق دارد و اکنون چهار هزار و ۱۳۳ هزار خانوار به کار پرورش کرم ابریشم اشتغال دارند.

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به حمایت های دولتی از خانواده های نوغاندار اشاره کرد و افزود: برای حمایت از نوغانداران، امسال تخم نوغان مورد نیاز آنان به صورت یارانه ای و با قیمت سال های گذشته یعنی ۷۵ هزار ریال تامین شد.

    سنتی بودن فرایند تولید پیله تر و کمبود نهالستان توت در استان از جمله مشکلات این بخش است که باید به تدریج برطرف شود.

    خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *