×
×

دادستان دیوان محاسبات کشور
رویکردجدیددیوان محاسبات بهره‌گیری ازفناوری‌های نوین است

  • کد نوشته: 20597
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی کامیار روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری که به منظور معارفه رییس دیوان محاسبات این استان برگزار شد، افزود: با وجود سیر تکاملی نظام اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته، اما معدود ضعف‌هایی وجود دارد که مهمترین آن ضعف نظارتی است که منجر به شکل‌گیری برخی از تخلفات و سوء استفاده‌هایی از بیت‌المال شده است، که می‌طلبد نظارت‌ها بیش از پیش تقویت شود.
    رویکردجدیددیوان محاسبات بهره‌گیری ازفناوری‌های نوین است
  • تبلیغ هدفمند

    دادستان دیوان محاسبات کشور، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در رسیدگی‌های نظارتی را از رویکردهای جدید این نهاد عنوان کرد و گفت: باید استفاده از این فناوری‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

    رویکردجدیددیوان محاسبات بهره‌گیری ازفناوری‌های نوین است

    رویکردجدیددیوان محاسبات بهره‌گیری ازفناوری‌های نوین است
    رویکردجدیددیوان محاسبات بهره‌گیری ازفناوری‌های نوین است

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی کامیار روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری که به منظور معارفه رییس دیوان محاسبات این استان برگزار شد، افزود: با وجود سیر تکاملی نظام اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته، اما معدود ضعف‌هایی وجود دارد که مهمترین آن ضعف نظارتی است که منجر به شکل‌گیری برخی از تخلفات و سوء استفاده‌هایی از بیت‌المال شده است، که می‌طلبد نظارت‌ها بیش از پیش تقویت شود.

    وی با بیان نظام اسلامی ایران از پاک‌ترین کارگزاران و مسئولان برخوردار است، تصریح کرد: با این وجود حدود پنج تا ۶ درصدی از متخلفان وجود دارند که این تعداد اندک نیز برای کشور ما عیب است و همانند لکه سیاهی بر پیراهن سفید خودنمایی می‌کند.

    کامیار تصریح کرد: برای رفع این چالش، دیوان محاسبات سیاست‌های جدیدی در پیش گرفته است و تلاش دارد با پیشگیری از وقوع تخلفات، حقوق بیت‌المال را به خوبی صیانت کند.

    کامیار، دیوان محاسبات را دیده‌بان مردم در حفظ بیت‌المال دانست و گفت: اعتماد عمومی برای نظام یک سرمایه است و در واقع وجه متمایز نظام اسلامی با دیگر نظام‌های سیاسی به شمار می‌رود از همین رو باید این اعتماد را با نظارت‌های دقیق تقویت کرد.

    وی در ادامه حمایت از ریسک‌پذیری مدیران را از رویکردهای جدید دیوان محاسبات برشمرد و افزود: در همین راستا ترک فعل(جرمی که بر اساس آن فرد از انجام وظایف قانونی خود خودداری کند) را جزو رسیدگی‌های خود قرار داده است و مقرر شده تا خسارت‌هایی که از این ترک فعل شکل می‌گیرد تخمین زده شود.

    کامیار افزود: بسیاری از مدیران از ترس نهادهای نظارتی از انجام وظایف قانونی خود نیز خودداری می‌کنند که برای پیشگیری از این موضوع مدیر هر دستگاه باید برنامه‌های خود را به صورت شفاف ارائه دهد.

    دادستان دیوان محاسبات کشور پیشگیری از تخلفات را مهمتر از تشکیل پرونده‌های تخلف در دیوان محاسبات عنوان کرد و گفت: دستگاه‌هایی که تعامل مطلوبی با دیوان محاسبات داشته باشند درگیر تخلفات و چالش‌هایی از این قبیل نمی‌شوند.

    کامیار شفاف‌سازی را از دیگر رویکردهای جدید دیوان محاسبات برشمرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید مشخص کنند که چه میزان درآمد و اعتبار در اختیار داشته و چه میزان هزینه کرده‌اند.

    به گزارش ایرنا، در این آیین کاظم ابهجی عزیزآبادی به عنوان رییس جدید دیوان محاسبات این استان معرفی و از خدمات عطاالله نوروزنژاد قدردانی شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *