×
×

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن گلستان:
واحدهای مسکونی سیل‌زدگان گلستانی دهه فجر تحویل داده می‌شود

  • کد نوشته: 2060
  • ۱۳۹۸-۱۰-۰۲
  • ۰
  • رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن گلستان با اشاره به پی‌کنی ۷هزار و ۱۹۱ واحد مسکونی خسارت‌دیده در مناطق سیل‌زده استان گفت: تلاش می‌کنیم تعداد زیادی از واحدهای مسکونی سیل‌زدگان را دهه فجر امسال تکمیل کنیم و تحویل آنان دهیم.
    واحدهای مسکونی سیل‌زدگان گلستانی دهه فجر تحویل داده می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن گلستان با اشاره به پی‌کنی ۷هزار و ۱۹۱ واحد مسکونی خسارت‌دیده در مناطق سیل‌زده استان گفت: تلاش می‌کنیم تعداد زیادی از واحدهای مسکونی سیل‌زدگان را دهه فجر امسال تکمیل کنیم و تحویل آنان دهیم.

    داوود خسروی در نشست مشترک با ستادهای بازسازی شهرستان‌های سیل‌زده با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در این مناطق اظهار داشت: با ابلاغ مرحله دوم سهمیه بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی به استان، مجموع این واحدها به ۲۲ هزار و ۸ واحد افزایش یافت.

    وی افزود: از این تعداد ۷ هزار و ۷۰۷ واحد مسکونی تخریبی و ۱۴ هزار و ۳۶۱ واحد تعمیراتی بود که با تلاش ستادهای بازسازی و گروه‌های جهادی واحدهای خسارت‌دیده تا پایان شهریورماه تعمیر و تحویل سیل‌زدگان شدند.

    رئیس ستاد بازسازی استان با ابراز همکاری مطلوب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان گفت: تا کنون ۲۸ هزار و ۶۵۷ مالک خسارت‌دیده به بانک‌ها معرفی شدند که قرارداد پرداخت تسهیلات با ۲۷ هزار و ۲۹۵ نفر بسته شده است.

    وی با بیان اینکه علاوه بر تسهیلات، سیل‌زدگان از کمک‌های بلاعوض ساخت و تعمیر و کمک معیشتی نیز برخوردار می‌شوند، اعلام کرد: تا کنون ۱۴۱ میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان کمک بلاعوض به ۲۷ هزار و ۶۵۹ مالک واحد خسارت‌دیده در مناطق سیل‌زده استان پرداخت شده است.

    خسروی با توجه به مشکلاتی که در زمینه کمبود مصالح ساختمانی در استان وجود دارد، گفت: بااین‌حال در تأمین سیمان مشکلی نداریم و تا کنون نیز بیش از ۴۴ هزار تن سیمان رایگان، اهدایی مقام معظم رهبری برای نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده استان توزیع شده است.

    وی راجع به آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده نیز گفت: آواربرداری ۳ هزار و ۳۹۲ واحد مسکونی و همچنین پی‌کنی ۷ هزار و ۱۹۱ واحد در استان انجام شد. همچنین ۶ هزار و ۲۴۸ واحد مسکونی در مرحله اجرای فونداسیون، ۵ هزار و ۴۰۸ واحد در مرحله اجرای اسکلت و ۴ هزار و ۴ واحد نیز در مرحله اجرای سقف قرار دارند.

    رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان با اعلام تحویل بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به سیل‌زدگان استان گفت: ۲ هزار و ۸۱۶ واحد مسکونی نیز مراحل دیوارچینی و اتمام عملیات اجرایی را انجام می‌دهند.

    وی اضافه کرد: بیش از ۷۰ پیمانکار در مناطق سیل‌زده استان مشغول ساخت‌وساز واحدهای مسکونی خسارت‌دیده هستند که تلاش می‌کنیم تا دهه فجر امسال بسیاری از این واحدها را به مردم تحویل دهیم.

    نویسنده: روابط عمومی
    منبع: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *