×
×

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان
جلسه ساماندهی ونظارت برواحدهای صنفی عطاری برگزارشد

  • کد نوشته: 20769
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان ، درویشعلی حسن زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت :در این نشست موضوع فعالیت این صنف از جنبه های حقوقی و تاریخی ،ورود افراد سودجو وفاقد تخصص کافی در زمینه گیاهان دارویی ، جایگاه اجتماعی عطاران ،عرضه داروهای بی کیفیت و خطرناک برای سلامتی انسان و عرضه داروهای قاچاق و فاقد مجوز مورد بررسی قرار گرفت.
    جلسه ساماندهی ونظارت برواحدهای صنفی عطاری برگزارشد
  • تبلیغ هدفمند

    به همت واحد اصناف سازمان صنعت،معدن وتجارت گلستان جلسه ساماندهی ونظارت بر واحدهای صنفی عطاری با حضور نمایندگان اداره کل اطلاعات استان ،پلیس فتا،پلیس آگاهی ،اداره نظارت بر اماکن عمومی ،سازمان صنعت،معدن و تجارت ،معاونت غذا و دارو،تعزیرات حکومتی ،رئیس اتاق اصناف گلستان و رئیس واحد بازرسی و نظارت اصناف و دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استانداری گلستان برگزار شد.

    جلسه ساماندهی ونظارت برواحدهای صنفی عطاری برگزارشد

    جلسه ساماندهی ونظارت برواحدهای صنفی عطاری برگزارشد
    جلسه ساماندهی ونظارت برواحدهای صنفی عطاری برگزارشد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان ، درویشعلی حسن زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت :در این نشست موضوع فعالیت این صنف از جنبه های حقوقی و تاریخی ،ورود افراد سودجو وفاقد تخصص کافی در زمینه گیاهان دارویی ، جایگاه اجتماعی عطاران ،عرضه داروهای بی کیفیت و خطرناک برای سلامتی انسان و عرضه داروهای قاچاق و فاقد مجوز مورد بررسی قرار گرفت.

    وی تصریح کرد: متاسفانه به رغم تلاشهای شبانه روزی این سازمان و جدیت بازرسان در برخورد با واحدهای صنفی متخلف ،باز هم گزارشاتی مبنی بر فعالیت گسترده شبکه های قاچاق کالاها و داروهای غیر مجاز از سراسر استان گلستان به این واحدها می رسد که نگران کننده است .

    وی افزود: به منظور ساماندهی و شفاف سازی فعالیت عطاری ها و با توجه به پیشینه تاریخی و حقوقی این حرفه ،دیگر نهادهای نظارتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو باید وارد عمل شده و ما را در اجرای دقیق و منظم این طرح ،یاری دهند.

    حسن زاده گفت :بیشترین تخلفات مشهود واحد های صنفی عطاری در حوزه سلامت شامل ، مداخله در امر پزشکی و تجویز غیر مجاز انواع داروهای شیمیایی ،فروش انواع آمفتامین ها ،قرص ترامادول و شربت متادون بدون نظر و نسخه پزشک متخصص ،داروهای غیر مجاز چاقی و لاغری و تقویتی می باشد.

    وی گفت :همچنین در این جلسه نحوه ی تعامل اتحادیه با دانشگاه علوم پزشکی استان با هدف برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *