معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت حمایت از زنان بدسرپرست گفت: نبود برنامه حمایتی از مهمترین مشکلات این قشر است.
×
×

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری:
بی قانونی برای حمایت از زنان بدسرپرست

  • کد نوشته: 20923
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۹
  • ۰
  • معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت حمایت از زنان بدسرپرست گفت: نبود برنامه حمایتی از مهمترین مشکلات این قشر است.
    بی قانونی برای حمایت از زنان بدسرپرست
  • تبلیغ هدفمند

    معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت حمایت از زنان بدسرپرست گفت: نبود برنامه حمایتی از مهمترین مشکلات این قشر است.

    اشرف عسگری بدون اعلام آمار زنان بدسرپرست استان، افزود: افزایش زنان بدسرپرست در جامعه به یک معضل تبدیل شده است و نبود برنامه حمایتی برای این قشر زمینه بروز و افزایش آسیب‌های اجتماعی را افزایش می دهد.

    بی قانونی برای حمایت از زنان بدسرپرست
    بی قانونی برای حمایت از زنان بدسرپرست

    به گفته وی، در خصوص حمایت از زنان سرپرست خانوار و همچنین کودکان بی سرپرست و بدسرپرست قانون حمایتی وجود دارد اما برای زنان بدسرپرست قانون خاصی تدوین نشده است.

    عسگری با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه، حمایت از زنان بدسرپرست را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: نبود حامی و شرایط اقتصادی جامعه زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی در این قشر و همچنین خانواده آنها را افزایش می‌دهد.

    معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نهادهای حمایتی هیچ قانونی برای زیرپوشش قراردادن این قشر ندارند، گفت: با این وجود خدمات موردی و یا مشاوره ای در بهزیستی به این افراد ارائه می‌شود.

    عسگری در ادامه تعداد زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی استان را سه هزار و ۵۶۳ نفر اعلام کرد و افزود: توانمندسازی این قشر با ایجاد اشتغال و تامین بیمه راهکاری برای توانمندسازی آنها است.

    وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از این قشر طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر روستایی در قالب برنامه تامین مالی خرد با فعالیت ۳۴۰ گروه در دست اجراست.

    معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری به تشکیل و راه اندازی ۲۸ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در استان با فعالیت ۱۴۰ زن سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: گروه های همیار از سال ۷۹ با هدف اشتغال زنان و ارتقای کیفیت زندگی آنها، افزایش خودباوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هدف و تغییر رویکرد حمایتی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فعال شده است.

    به گفته عسگری به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار شهری تاکنون ۶۱۳ نفر  و بیمه زنان و دختران روستایی و عشایری نیز یکهزار و ۲۵۹نفر زیرپوشش بیمه قرار گرفته اند و برای ۷۳ زن سرپرست خانوار نیز مسکن تهیه و واگذار شده است.

    وی در خصوص حمایت از فرزندان زنان سرپرست خانوار در قالب کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی نیز گفت: به منظور پرداخت کمک هزینه بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان این خانواده‌ها به سه هزار و  ۱۰۵ دانش‌آموز کمک هزینه تحصیلی و ۳۲۲ دانشجو کمک هزینه دانشجویی پرداخت شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *