×
×

نماینده اسفراین
مردم به مسوولان درساماندهی معدن آلبلاغ اعتمادکنند

  • کد نوشته: 21060
  • ۱۳۹۹-۱۰-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار انلاین به نقل از ایرنا امان الله حسین پور دوشنبه‌شب در نشست با دهیاران و شوراهای اسلامی و معتمدان دهستان میلانلوی اسفراین اظهار داشت: مسوولیت مطالعه و امور حفاظتی معدن آلبلاغ با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است و این شرکت متعهد شده که موارد مرتبط با معدن آلبلاغ را اجرا کند و اولین قدم در مطالعه معدن، حفاظت از آن است.
    مردم به مسوولان درساماندهی معدن آلبلاغ  اعتمادکنند
  • تبلیغ هدفمند

    نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی از مردم این شهرستان خراسان شمالی خواست در ساماندهی وضعیت معدن آلبلاغ، به مسوولان اعتماد کنند تا سود و منافع این ناحیه معدنی به مردم منطقه برسد.

    مردم به مسوولان درساماندهی معدن آلبلاغ اعتمادکنند
    مردم به مسوولان درساماندهی معدن آلبلاغ اعتمادکنند
    مردم به مسوولان درساماندهی معدن آلبلاغ اعتمادکنند

    به گزارش بازار کسب کار انلاین به نقل از ایرنا امان الله حسین پور دوشنبه‌شب در نشست با دهیاران و شوراهای اسلامی و معتمدان دهستان میلانلوی اسفراین اظهار داشت: مسوولیت مطالعه و امور حفاظتی معدن آلبلاغ با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است و این شرکت متعهد شده که موارد مرتبط با معدن آلبلاغ را اجرا کند و اولین قدم در مطالعه معدن، حفاظت از آن است.

    این نماینده مجلس با اشاره به برداشت های غیرمجاز از ذخایر معدن آلبلاغ گفت: این اقدامی خطرناک و حادثه آفرین است و شاید تنها شمار بسیار اندکی از مردم منطقه را از مزایای این معدن بهره مند کند.

    وی افزود : مردم باید به مسوولان برای ساماندهی شرایط معدن آلبلاغ اعتماد کنند تا سود حاصل از معدن به نفع همه مردم منطقه تمام شود.
    حسین پور گفت: به عنوان نماینده مردم پیگیر حق آنان در انتفاع از این معدن هستم و یقینا در بهره برداری از معدن آلبلاغ منافع و سود مردم منطقه لحاظ خواهد شد.
    عضو هیات رییسه فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس با بیان اینکه تمام عواید حاصل از معدن آلبلاغ متعلق به مردم اسفراین است، اظهار داشت : البته ایمیدرو باید شتاب بیشتری به مراحل مطالعات معدن داده و زمینه اکتشاف را برای بهره‌برداری مجاز از آن فراهم کند.
    حسین پور همچنین‌ با هشدار نسبت به سوء استفاده احتمالی سودجویان از نام معدن آلبلاغ برای ایجاد شرکت تعاونی و دریافت پول از مردم گفت: مردم باید هشیار باشند که این عمل کاملا غیرقانونی است.
     

    منافع مردم در اولویت است
    ️فرماندار اسفراین نیز در این ‌نشست گفت: منافع مردم در موضوع معدن آلبلاغ همیشه مورد تاکید مسوولان شهرستان و استان بوده و حتی در حفاظت نیز تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی منطقه شده است.
    طاهر رستمی با اشاره حوادث رخ داده برای برداشت کنندگان غیرمجاز از ذخیر این معدن در ۲ سال گذشته، گفت: در کنار همه اقدامات برای این معدن، تامین سلامت جان شهروندان برای ما  اهمیت بیشتری داشته است.
    وی با بیان اینکه بی نظمی و بی قانونی در برداشت از معدن باعث ایجاد ناامنی در منطقه می شود، افزود: باید فضا را به گونه ای مدیریت کنیم تا این نعمت به نقمت تبدل نشود.

    برداشت غیرمجاز از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین، که در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر با همین نام واقع است، از اواخر سال ۹۷ آغاز شد و از بهار ۹۸ با هجوم سودجویان به این منطقه شدت بیشتری گرفت.
    واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی مدتها در ثبت آن ناکام بماند ولی سال قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدرو صادر کرد.  

    حوادث ریزش سنگ و آوار در معدن آلبلاغ تاکنون جان هفت نفر از برداشت کنندگان غیرمجاز را، که بعضا از دیگر مناطق کشور راهی این منطقه شده و می شوند، گرفته است.  
    ️شهرستان ۱۲۰ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *