×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
روندروبه افزایش بستری بیماران کرونایی خراسان جنوبی

  • کد نوشته: 21172
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمد دهقانی شامگاه سه‌شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با وجود اینکه آمار بستری بیماران تنفسی، بیماران مبتلا به کرونا و فوتی‌ها در دو، سه هفته اخیر کاهش خوب و قابل توجهی داشته و اخیرا خیلی از روزها فوتی ناشی از کرونا نداشته‌ایم ولی زنگ خطر شروع خیز مجدد بیماری در استان به صدا درآمده است.
    روندروبه افزایش بستری بیماران کرونایی خراسان جنوبی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: موارد بستری مبتلا به کرونا و بیماران تنفسی در استان خراسان جنوبی به‌تدریج در حال افزایش است که زنگ خطر محسوب می‌شود.

    روندروبه افزایش بستری بیماران کرونایی خراسان جنوبی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمد دهقانی شامگاه سه‌شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با وجود اینکه آمار بستری بیماران تنفسی، بیماران مبتلا به کرونا و فوتی‌ها در دو، سه هفته اخیر کاهش خوب و قابل توجهی داشته و اخیرا خیلی از روزها فوتی ناشی از کرونا نداشته‌ایم ولی زنگ خطر شروع خیز مجدد بیماری در استان به صدا درآمده است.

    وی افزود: هم آمار مراجعان سرپایی به مطب‌ها و مراکز درمانی افزایش یافته و هم افزایش بستری بیماران تنفسی را داریم که الان به حدود ۱۶۰ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان رسیده است.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها نیز که قبلا به ۲۲ مورد رسیده بود اکنون به ۴۴ نفر افزایش یافته است.

    وی تصریح کرد: وقتی این روند افزایشی ادامه پیدا کند، به‌تدریج موارد بستری در بخش مراقبت ویژه (آی سی یو) هم بیشتر می‌شود و موارد فوتی بر اثر کرونا نیز بعد از دو یا سه هفته رو به افزایش می‌گذارد که واقعا جای نگرانی دارد و از مردم درخواست داریم دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

    دهقانی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ آزمایش تشخیص کرونا انجام شد که ۹ مورد مثبت جدید شناسایی شدند و از این تعداد هفت مورد بستری در بیمارستان و ۲ مورد سرپایی هستند.

    وی گفت: در حالی که اغلب موارد مثبت ابتلا به کرونا در روزهای گذشته، بیماران سرپایی بودند اما هفت مورد مثبت جدید در بیمارستان بستری هستند. 

    رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته فوت جدید نداشتیم و کل موارد فوتی استان همان ۷۳۳ نفر باقی می‌ماند. 

    وی شمار بیماران با علائم تنفسی بستری در بیمارستان‌های خراسان جنوبی را ۱۴۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۴ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند که افزایش مشخصی را نشان می‌دهد.

    دهقانی افزود: ۱۱ نفر از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و حال چهار نفر مناسب نیست.

    اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

    به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر ماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت.

    براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی از روز شنبه ۲۷ دی ماه، شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، قاینات، نهبندان، زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌های خوسف، درمیان، بشرویه و سربیشه در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار دارند.

    طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از اول آذر امسال همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد که همچنان ادامه دارد و وضعیت چهارگانه (قرمز، نارنجی، زرد و آبی) و نوع محدودیت‌های مرتبط، متناسب با روند بیماری در هر شهر تعیین و اعمال می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *