×
×

استاندار کرمانشاه
ساخت یادمان همدلی وهمراهی مردم درسرپل‌ذهاب

  • کد نوشته: 21178
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین «هوشنگ بازوند» عصر سه شنبه در جلسه بررسی هماهنگی لازم برای احداث یادمان زلزله استان افزود: در سال ۱۳۹۶ یک زلزله بسیار شدید در استان کرمانشاه اتفاق افتاد که این زمین زلزله در ۱۰۰ سال اخیر در منطقه غرب بی سابقه بود لذا ضرورت دارد که حجم این زلزله با اقداماتی که برای بازسازی آن صورت گرفته در طرحی مانند احداث یک یادمان برای آیندگان به یادگار باقی بماند.
    ساخت یادمان همدلی وهمراهی مردم درسرپل‌ذهاب
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار کرمانشاه گفت: یادمان همدلی و همراهی مردم در سرپل‌ذهاب که دربرگیرنده تعداد فوتی‌ها و استحکام نداشتن برخی ساختمان‌ها در برابر زلزله ۲۱ آبان ۹۶ است، ساخته می‌شود.

    ساخت یادمان همدلی وهمراهی مردم درسرپل‌ذهاب

    ساخت یادمان همدلی وهمراهی مردم درسرپل‌ذهاب
    ساخت یادمان همدلی وهمراهی مردم درسرپل‌ذهاب

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین «هوشنگ بازوند» عصر سه شنبه در جلسه بررسی هماهنگی لازم برای احداث یادمان زلزله استان افزود: در سال ۱۳۹۶ یک زلزله بسیار شدید در استان کرمانشاه اتفاق افتاد که این زمین زلزله در ۱۰۰ سال اخیر در منطقه غرب بی سابقه بود لذا ضرورت دارد که حجم این زلزله با اقداماتی که برای بازسازی آن صورت گرفته در طرحی مانند احداث یک یادمان برای آیندگان به یادگار باقی بماند.

    وی اظهار داشت: برای احداث این یادمان نیاز به مشاور و طراح ساخت است که این یادمان دربرگیرنده موضوعاتی مانند تعداد فوتی ها و همچنین بعضی نکات مانند نداشتن استحکام لازم بعضی از ساختمان ها در برابر زلزله مانند بیمارستان اسلام آبادغرب که در زمان زلزله فرو ریخت و از سوی دیگر در برگیرنده بعضی نکات مانند همراهی مردم در روند بازسازی و اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق زلزله زده باشد.

    وی با بیان اینکه این یادمان باید به محلی برای مشاهده عموم مردم تبدیل شود، ادامه داد: همچنین باید تلاش شود که تصاویر و عکس هایی از ساختمان های فرو ریخته و روند بازسازی مناطق زلزله زده تهیه و این تصاویر در ادارات مختلف شهر سرپل ذهاب و ساختمان هایی مانند وزارت کشور و مدیریت بحران کشور نیز نصب شود.

    استاندار کرمانشاه همچنین خواستار انجام یک کار مطالعاتی و پژوهشی برای روند بازسازی مناطق زلزله زده استان و تدوین یک کتاب علمی در این راستا شد و گفت: ضرورت دارد این کتاب تحت عنوان درس آموخته هایی از زلزله کرمانشاه تدوین شود که علاوه بر استفاده مدیران بحران برای دانشجویان و دانش پژوهان نیز مورد استفاده قرار گیرد و در این کتاب اشاره شود که باوجود اینکه یک زلزله به این شدت حادث شده بود اما زندگی مردم ساری و جاری بود.

    بازوند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به کرمانشاه در زمان زلزله گفت: چند روز پیش که فیلم توصیه ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر ایشان به سرپل ذهاب را مشاهده می کرم بسیار خرسند و خوشحال شدم که خوشبختانه امروز این فرمایشات در راستای بازسازی مناطق زلزله و بهره گیری از فرصت ها برای توسعه بهتر این شهرستان و دیگر مناطق محقق شده و امروز به جهت تحقق این دستاوردها به خود می بالیم.
    به گزارش ایرنا، زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
    این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.
    البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
    به گفته مسوولان استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۹۸ درصد واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیده از زلزله ساخته و یا تعمیر شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *