×
×

رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گلستان
تولید۲برابری تخم مرغ صنعتی درگلستان

  • کد نوشته: 21302
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حبیب‌الله تاشی اظهار داشت: تولید روزانه این مقدار تخم مرغ در واحدهای تولیدی استان با پرورش بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ در ۱۸ واحد مرغداری صنعتی صورت می گیرد.
    تولید۲برابری تخم مرغ صنعتی درگلستان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که تولید روزانه تخم مرغ صنعتی در این استان شمالی از ۶۰ تن در سال ۹۸ به افزون بر ۱۲۰ تن در سال جاری رسید.

    تولید۲برابری تخم مرغ صنعتی درگلستان

    تولید۲برابری تخم مرغ صنعتی درگلستان
    تولید۲برابری تخم مرغ صنعتی درگلستان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حبیب‌الله تاشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تولید روزانه این مقدار تخم مرغ در واحدهای تولیدی استان با پرورش بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ در ۱۸ واحد مرغداری صنعتی صورت می گیرد.

    به گفته وی پرورش یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار کاسپین طلایی چیکا دارای بیشترین سهم در افزایش تولید تخم مرغ صنعتی گلستان است.

    وی ادامه داد: طرح توسعه زنجیره تولید تخم مرغ کاسپین طلایی چیکا در گنبدکاووس با یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در دست اجرا بوده که به زودی وارد چرخه تولید می شود.

    تاشی همچنین از بهره برداری ۳ طرح مرتبط با صنعت تخم مرغ استان شامل ۲ واحد تولید خوراک طیور و یک واحد ۴۰۰ هزار قطعه پرورش تخم گذار در علی آباد و گنبدکاووس در  دهه فجر امسال خبر داد.

    به گفته کارشناسان طیور گلستان با بهره‌برداری کامل از زنجیره تولید تخم مرغ کاسپین طلایی چیکا در گنبدکاووس که اجرای آن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از سال ۹۸ آغاز شده است ۲۰ درصد به ظرفیت تولید تخم مرغ استان افزوده شده و در مجموع این استان تولید ۲۵ درصدی تخم مرغ کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

    مجوز ایجاد واحد تولید تخم‌مرغ با ظرفیت ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه توسط سازمان جهادکشاورزی گلستان برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی صادر شده که با بهره برداری کامل آن، این استان به بزرگترین تولید کننده این ماده پروتئینی در کشور تبدیل می‌شود.

    پیش از این رحمت الله سمیعی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز با اشاره به روند رو به افزایش تولید مرغ تخم صنعتی در استان گفته بود: با توجه به سرمایه گذاری در دست انجام، تولید روزانه تخم مرغ صنعتی در گلستان بین ۱۶۰ تا ۱۵۰ تن تا سال آینده افزایش می‌یابد.

    استان گلستان از قطب های مهم صنعت پرورش مرغ در کشور با سرمایه گذاری زیرساختی افزون بر ۳۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ هزار و ۸۵۳ نفر به شمار می رود.

    تامین روزانه ۶۵ تن تخم مرغ در گلستان

    رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: روزانه ۶۵ تن تخم مرغ مورد نیاز این استان با نرخ هر کیلوگرم ۱۶۹ هزار ریال توزیع می شود که ۵۵ تن برای مصرف مردم و بقیه برای تامین نیاز واحدهای صنفی و صنعتی است.

    وی گفت: ۵۰ درصد تولید تخم مرغ گلستان به استان های همجوار ارسال می شود.

    گلستان در تولید تخم مرغ صنعتی جزو استان‌های معین کشور به شمار می رود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *