معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ساماندهی گلزار شهدا را اولویت اصلی این نهاد ذکر کرد و گفت که تاکنون ۸۰ درصد از گلزار شهدای کشور ساماندهی شدند و ۲۰ درصد دیگر نیز در دست اقدام است.
×
×

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران:
ساماندهی گلزار شهدا در اولویت است

  • کد نوشته: 21571
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۴
  • ۰
  • معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ساماندهی گلزار شهدا را اولویت اصلی این نهاد ذکر کرد و گفت که تاکنون ۸۰ درصد از گلزار شهدای کشور ساماندهی شدند و ۲۰ درصد دیگر نیز در دست اقدام است.
    ساماندهی گلزار شهدا در اولویت است
  • تبلیغ هدفمند

    معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ساماندهی گلزار شهدا را اولویت اصلی این نهاد ذکر کرد و گفت که تاکنون ۸۰ درصد از گلزار شهدای کشور ساماندهی شدند و ۲۰ درصد دیگر نیز در دست اقدام است.

    سعید اوحدی در حاشیه غباررروبی و عطرافشانی مزار شهدای ملامجدالدین ساری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر ساماندهی گلزار شهد تاکید ویژهای دارند، اظهار داشت: ساماندهی گلزار شهدا بر اساس میل و خواسته خانوادهای شهدا در دستور کار است و تحقق این مهم باید در اولویت کاری مسوولان دستگاههای اجرای ذیربط باشد.

    ساماندهی گلزار شهدا در اولویت است
    ساماندهی گلزار شهدا در اولویت است

    وی هدف از سفر به مازندران را امضای تفاهمنامه تامین مسکن و اشتغال ایثارگران و همچنین ساماندهی گلزار شهدای این استان ذکرکرد و افزود: در جلسه شورای اداری که ظهر امروز در استانداری مازندران برگزار می شود، این مهم محقق خواهد شد.

    معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیادشهید و امور ایثارگران گلزار شهدا را قطعه‌ای از بهشت توصیف کرد که باید مناسب‌ با شان و جایگاه رفیع آنان مناسب سازی شوند چرا که شهدا با گذشتن از جان و مال خود، عزت و سرافرازی را برای نظام  اسلامی به ارمغان آوردند.

    هم‌اکنون بیش از ۵۳ درصد گلزار شهدای مازندران ساماندهی شدند.

    اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ایجاد اشتغال فرزندان شهدا و جامعه ایثارگری تاکید کرد و توضیح داد که در بند (ج) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه، بر موضوع اشتغال ایثارگران تاکید شده و دولت نیز مکلف شده تا پایان این برنامه، زمینه اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان را در دستگاه‌های دولتی فراهم کند.

    وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری در مجلس در حال بررسی است، گفت که بنا به دستور رییس جمهوری استخدام فرزندان شهدا در دستگاههای اجرایی در اولویت است.

    اوحدی گفت، در حالی که گروههای تکفیری و داعش تمام ارزشهای نظام اسلامی را هدف گرفته بودند، شهدای مدافع حرم با بصیرت از کیان نظام اسلامی دفاع کردند و با گذشت و ایثار در آن سوی مرزها، این غده سرطانی را نابود کردند.

    وی خدمت به خانواده‌های معظم شهدا را توفیق بزرگی الهی عنوان کرد که نصیب مسوولان شده است و بی‌شک برای تحقق این مهم، از تمام امکانات و ظرفیت‌ها و به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

    طبق داده‌های آماری، حدود ۶ هزار تن از فرزندان شاهد و ایثارگر مازندران دانشجو و  یک هزار و ۲۵۱ نفر نیز دانش آموز هستند که از این تعداد ۶۵۲ دانش آموز در مدارس شاهد مشغول تحصیلند.

    استان مازندران از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ شهید، ۳۲ هزار جانباز و مجروح و ۲ هزار و ۸۰۰ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *