×
×

استاندار خراسان شمالی
پایان گازرسانی برگزاری جشن سبزدرخراسان شمالی

  • کد نوشته: 21649
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست بررسی پروژه های قابل افتتاح استان در دهه فجر اظهار داشت: گازرسانی به روستاهای استان یکی از پروژه های شاخصی است که با هم افزایی دستگاه های اجرایی تمامی مناطق دارای شرایط از این مزیت برخوردار شده اند.
    پایان گازرسانی برگزاری جشن سبزدرخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان شمالی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر امسال جشن سبز پایان گازرسانی در این استان ۸۶۳ هزار نفری برگزار می شود.

    پایان گازرسانی برگزاری جشن سبزدرخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست بررسی پروژه های قابل افتتاح استان در دهه فجر اظهار داشت: گازرسانی به روستاهای استان یکی از پروژه های شاخصی است که با هم افزایی دستگاه های اجرایی تمامی مناطق دارای شرایط از این مزیت برخوردار شده اند.

    وی افزود: براساس آمارهای ارائه شده در حوزه ارتباطات و فناوری استان نیز توفیق رشد ۸۰ درصدی را داشته ایم.

    وی با اشاره به تشکیل ستاد مرکزی برای بررسی پروژه های قابل افتتاح یادآور شد: این ستاد متشکل از نماینده سازمان برنامه و بودجه استان، بخش عمرانی و اقتصادی استانداری خراسان شمالی خواهد بود تا میزان سرمایه گذاری های در بخش دولتی و خصوصی پروژه های قابل افتتاح را به تفکیک بررسی و ارایه دهد.

    شجاعی افزود: همچنین این ستاد میزان اشتغال ایجاد شده پروژه ها در ۲ قالب افتتاح و کلنگ زنی به تفکیک شهر و روستا مشخص خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه در خصوص چگونگی افتتاح پروژه ها در دهه فجر تابع ستاد ملی مبازره با کرونا هستیم، تصریح کرد: پروژه های آماده بهره برداری یا بصورت متمرکز، با محوریت مرکز استان  افتتاح خواهد شد و یا هر روز شاهد افتتاح پروژه ها در هر یک از شهرستان ها با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی خواهیم بود.

    نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه عشایر استان وضعیت اسکان خوبی ندارند، گفت: با مکان یابی جغرافیای مناسب باید جهشی در حوزه مقاوم سازی محل اسکان عشایر ایجاد کنیم. 

    افتتاح ۴۶ پروژه کشاورزی در خراسان شمالی

    ریییس سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این نشست گفت: همزمان با دهه فجر ۴۶ پروژه کشاورزی استان در زمینه های مختلف اقتصادی، سیستم های نوین آبیاری، گلخانه ها، دامداری های صنعتی و صنایع تبدیلی و تکمیلی افتتاح می شود.

    عبدالله یوسفی افزود: این تعداد پروژه با ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۵۴۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بهره برداری می رسد.

    وی تصریح کرد: همچنین در دهه فجر کلنگ زنی پنج پروژه کشاورزی در استان با پیش بینی ۱۶۰ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و اعطای تسهیلات بانکی ۲۱۵ هزار میلیون ریال را خواهیم داشت.

    یوسفی افزود: کارخانه خوراک دام و آبزیان اسفراین و شهرک های گلخانه ای از شاخص ترین پروژه های کلنگ زنی است.

    سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز با اشاره به افتتاح ۳۳ پروژه استان در دهه فجر اظهار داشت: از ۳۳ پروژه قابل بهره برداری، ۱۸ پروژه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان افتتاح می شود که شامل برق رسانی و ایجاد راه های دسترسی به معادن است.

    علی اصغر رضا زاده افزود: ۱۵ پروژه دیگر نیز با میزان سرمایه گذاری حدود ۷۰۰ میلیارد ریال و ۹۴ میلیون یورو که مهم ترین آن فاز سی سی ام مجتمع صنعتی اسفراین است، قابل بهره برداری است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز گفت: این نهاد نیز همزمان با دهه فجر دو هتل در شهرستان های اسفراین و جاجرم با اعتباری بالغ ۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲ نفر  و سه بوم گردی با هزینه کرد پنج میلیارد ریال افتتاح می کند.

    حبیب یزدان‌پناه افزود: همچنین در حوزه زیرساختی و مرمت نیز ۱۱ پروژه با اعتبار ۴۹ میلیارد ریال در استان آماده بهره برداری است.

    مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی نیز با اشاره به بهره برداری از هزار و ۱۰۰ مسکن روستایی در دهه فجر یادآور شد: یک دیوار ساحلی و هزار و ۱۰۰ مسکن روستایی با اعطای ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به خانوارهای روستایی در دهه فجر قابل بهره برداری است.

    ۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *