برخی از مصوبات در شوراهای برنامه‌ریزی برای استانها رویکرد اشتغالزایی دارد، چرا که این مصوبات می‌تواند در آینده نقش مهمی در گسترش زیرساخت‌های توسعه یک استان را فراهم کند که شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با هفت طرح توسعه‌ای استان موافقت کرد.
×
×

تصویب ۷طرح چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه‌ریزی

  • کد نوشته: 21688
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۵
  • ۰
  • برخی از مصوبات در شوراهای برنامه‌ریزی برای استانها رویکرد اشتغالزایی دارد، چرا که این مصوبات می‌تواند در آینده نقش مهمی در گسترش زیرساخت‌های توسعه یک استان را فراهم کند که شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با هفت طرح توسعه‌ای استان موافقت کرد.
    تصویب ۷طرح چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه‌ریزی
  • تبلیغ هدفمند

    برخی از مصوبات در شوراهای برنامه‌ریزی برای استانها رویکرد اشتغالزایی دارد، چرا که این مصوبات می‌تواند در آینده نقش مهمی در گسترش زیرساخت‌های توسعه یک استان را فراهم کند که شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با هفت طرح توسعه‌ای استان موافقت کرد.

    معاون اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: درخواست از امور اراضی برای اجرای طرح پرورابندی بره در بخش مرکزی کوهرنگ به متراژ یک هزار و ۳۰۰ مترمربع، درخواست از امور اراضی برای اجرای طرح پرورش گوشت داشتی در بخش لاران شهرستان شهرکرد به مساحت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع از جمله این طرح‌ها است.

    صغری علیزاده افزود: درخواست از امور اراضی برای اجرای طرح خدماتی رفاهی در منطقه چنار محمودی بخش مرکزی لردگان به مساحت یک هکتار، طرح مکان‌یابی آرامستان لردگان به ۷.۷ هکتار، درخواست از امور اراضی برای پارکینیگ ماشین‌آلات سنگین شهر نقنه به مساحت ۲ هکتار، طرح حمل و نقل و انبارداری به مساحت ۳.۲ هکتار در نقنه و طرح هادی شهر بازفت به مساحت ۴۷ هکتار از دیگر این طرح‌ها به شمار می‌رود.

    وی تصریح کرد: این طرح‌ها تمامی استعلامات و مصوبات کمیته‌های مربوطه را دارد که با رای موافق اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری هیچ مانع قانونی برای اجرا ندارد.

    توجه به توسعه زیرساخت‌ها در چهارمحال و بختیاری

    یکی از مهمترین ضروریات توجه به توسعه، گسترش زیرساخت‌ها از جمله راههای روستایی و شهری است که این توسعه با اختصاص اعتبار و فراهم کردن قیر رایگان در حال اجراست.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص حدود ۶ میلیارد تومان قیر رایگان به استان گفت: این میزان قیر بر اساس اولویت‌بندی راه‌های روستایی و طرح‌های مسکن مهر استان توزیع شد.

    به گزارش روز یکشنبه ایرنا، علی شهریارپور افزود: برای راه‌های روستایی سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و برای طرح‌های مسکن مهر ۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

    وی با اشاره به مبنای توزیع قیر رایگان در استان، تصریح کرد: شاخص‌ها در حوزه توزیع قیر راه روستایی بر مبنای درصد راه سوشه هر شهرستان و درصد راه روستایی شهرستان به کل راه‌های روستایی بدون آسفالت استان است.

    شهریارپور در ادامه با اشاره به اجرای پنج طرح مسکن مهر در استان، اظهار داشت: از این طرح‌ها، معابر طرح مسکن مهر فارسان به طور کامل آسفالت شده است که بدین ترتیب قیر رایگان تخصیص یافته به استان در چهار طرح مسکن مهر شهرکرد، بروجن، لردگان و فرخشهر توزیع می‌شود.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چنانچه قیر توزیع شده در هر یک از شهرستان‌ها در مهلت مقرر جذب نشود این سهمیه به شهرستان دیگری اختصاص داده می‌شود.

    شهریارپور در بخش دیگری از این نشست به چالش‌های تامین اعتبارات هزینه‌ای استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در این رابطه به استان اختصاص داده شده اما این اعتبار ناکافی است چراکه نیاز استان در این بخش به ۶۲ میلیارد تومان اعتبار است.

    وی، فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی استان را راهکاری برای تامین اعتبار موردنیاز استان در بخش اعتبارات هزینه‌ای دانست و افزود: هدفگذاری این بخش برای استان ۸۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش اموال مازاد دستگاه‌ها بوده که این موضوع نیز تاکنون محقق نشده است.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال میزان اعتباری برای جبران  بخشی از کسری اعتبارات هزینه‌ای به استان اختصاص داده شود.

    چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *