×
×

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی
هزینه۶۱۲میلیاردریالی پروژه‌های برق خراسان شمالی

  • کد نوشته: 21745
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین علیرضا صبوری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال جاری مجموع ۸۳۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های اختصاص یافته بود که از این میزان تاکنون ۶۱۲ میلیارد ریال تحقق یافته است.
    هزینه۶۱۲میلیاردریالی پروژه‌های برق خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۶۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های برق این استان در ۹ ماه سال جاری هزینه شد.

    هزینه۶۱۲میلیاردریالی پروژه‌های برق خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین علیرضا صبوری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال جاری مجموع ۸۳۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های اختصاص یافته بود که از این میزان تاکنون ۶۱۲ میلیارد ریال تحقق یافته است.

    وی گفت:  در این بازه زمانی ۷۳ درصد پروژه های تامین اعتبار شده شرکت توزیع نیروی برق استان به بهره برداری رسیده است.

    وی افزود: در سال جاری ۷۷۰ میلیارد پروژه، تامین اعتبار شد و میزان پروژه سنواتی در سال گذشته نیز ۶۲ میلیارد ریال بود که در مجموع  ۷۳ درصد از اعتبارات تامین اعتبار شده شرکت تاکنون به بهره برداری رسیده است.

    وی با مقایسه این عدد با مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: این میزان در مدت مشابه پارسال ۵۹ درصد بود که در سال جاری ۱۴ درصد رشد را نشان می دهد.
    وی گفت: در سال ۹۸ از محل اعتبارات استانی ۲۲۰  میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شد اما ۱۵۰ میلیارد ریال معادل حدود  ۶۸ درصد آن تخصیص یافت اما امسال تنها سه درصد از اعتبارات ابلاغی به استان برای بخش برق در نظر گرفته شده که حدود ۴۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است و از این میزان تاکنون برای ۱۴ میلیارد ریال آن اقدام شده است و مابقی آن باید تا پایان تیرماه  سال آینده جذب شود.  
     رییس شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی به ابلاغ یک هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار سرمایه ای در سال جاری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این میزان اعتبار سرمایه ای برای سال ۹۹ ابلاغ شد که از این میزان ۴۷۰ میلیارد ریال برای شهرستان بجنورد است و تاکنون ۳۱۲ میلیارد ریال آن تامین اعتبار شده است. 

    اجرای سه پروژه بزرگ و اثر بخش در استان
     

    رییس شرکت توزیع نیروی برق استان از اجرای ۳ پروژه بزرگ و مطلوب رینگ در شهرستان های مختلف خبر داد و گفت: رینگ بین شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان در بخش کهنه جلگه و جرگلان در سال جاری اجرا شد.

    وی خاطرنشان کرد: شبکه این منطقه به صورت شعاعی بود که با بروز کوچک ترین حادثه ای مانند شکستن تیر برق حدود ۱۰۰ روستا بی برق می شد اما با ساخت این رینگ که حدود ۱۲ کیلومتر شبکه برای آن ایجاد شد، میزان خاموشی ها از این پس به حداقل خواهد رسید.

    به گفته وی هم اینک در کمترین زمان ممکن از محل شبکه رینگ مانور می شود و تامین برق مشترکین منطقه کهنه جلگه و جرگلان با استفاده از این رینگ انجام می شود.
    وی به اجرای رینگ دیگری نیز اشاره و بیان کرد: رینگ فاروج به بخش بام و صفی آباد اسفراین از محل روستای خرق نیز به طول ۵.۵ کیلومتر ساخت شبکه اجرا شد که این ۲ شبکه نیز شعاعی بود و اگر خطی قطع می شد و مشکلی پیش می آمد مشترکین منطقه چندین ساعت از برق محروم می شدند اما با احداث این رینگ مشکلات افت ولتاژ در روستای خرق برطرف می شود.

    وی ادامه داد: با اجرای رینگ بین روستای اسطرخی شهرستان شیروان با روستای کریم آباد علیا شهرستان اسفراین، مشکل افت ولتاژ در منطقه روستای اسطرخی که شبکه آن به صورت شعاعی بود، رفع شد و با احداث شبکه و نصب کلیدی که به صورت اتوماسیون در آن جا فعال شده است، در کمتر از پنج دقیقه می توان مانور خط را داشته باشیم و با این اقدام کاهش خاموشی ها و کاهش افت ولتاژ را شاهد خواهیم بود.


    شرکت برق خراسان شمالی ۳۶۷ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *