×
×

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی
بهره‌مندی۱۰۰درصدروستاییان از گازطبیعی

  • کد نوشته: 21798
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسن‌رضا میربلوکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان با بیان اینکه خراسان شمالی در ردیف استان های سبز است، اظهار داشت: ضریب نفوذ گاز شهری استان ۱۰۰ درصد است و هم اینک ۳۳۲ هزار مشترک گاز در استان وجود دارد که در چند سال اخیر هر سال حدود ۱۲ هزار مشترک به تعداد مشترکان استان افزوده شده است.
    بهره‌مندی۱۰۰درصدروستاییان از گازطبیعی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ضریب بهره‌مندی خانوارهای روستایی این استان از گاز به ۱۰۰ درصد رسیده و تاکنون تمامی روستاهای دارای شرایط گازرسانی از این سوخت برخوردار شده‌اند.

    بهره‌مندی۱۰۰درصدروستاییان از گازطبیعی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین حسن‌رضا میربلوکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان با بیان اینکه خراسان شمالی در ردیف استان های سبز است، اظهار داشت: ضریب نفوذ گاز شهری استان ۱۰۰ درصد است و هم اینک ۳۳۲ هزار مشترک گاز در استان وجود دارد که در چند سال اخیر هر سال حدود ۱۲ هزار مشترک به تعداد مشترکان استان افزوده شده است.

    وی تعداد کل روستاهای بالای ۲۰ خانواری استان را ۷۲۰ پارچه ذکر کرد و افزود: تاکنون به ۷۰۸ روستا گازرسانی شده است، ۱۰ روستا شرایط گازرسانی را ندارند و ۲ روستا نیز به نوعی خالی از سکنه شده اند.

    وی تعداد روستاهای بالای ۱۰ و زیر ۲۰ خانوار استان را نیز ۳۸ روستا عنوان کرد و گفت: از این روستاها نیز تاکنون به ۳۵ روستا گازرسانی شده است.

    میربلوکی افزود: همچنین ۷۶ روستا در استان زیر ۱۰ خانوار جمعیت دارند که اکنون از مجموع این تعداد به ۱۳ مورد گازرسانی شده است.

    مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: در مجموع ۸۳۴ روستا در استان وجود دارد که تاکنون به ۷۴۶ مورد گازرسانی شده است، ضریب نفوذ گاز روستایی در استان ۹۹ درصد است که در این شاخص نیز از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

    میربلوکی افزود: هم اینک حدود چهار هزار و ۷۰۰ خانوار در استان از نفت استفاده می کنند که از مجموع این تعداد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار مربوط به شهرستان راز و جرگلان است.

    وی مصرف گاز مشترکان استان را در یکسال ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان یک میلیارد متر مکعب مصرف نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان است.

    وی با بیان اینکه مصرف گاز بخش خانگی در اوج سرمای زمستانه استان در شبانه روز به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب نیز رسید، افزود: این در حالی است که سهمیه گاز استان تا هفت میلیون متر مکعب بوده است که به اجبار بخشی از مصرف صنایع استان را برای تامین نیاز مصرف بخش خانگی محدود کردیم.

    شرکت گاز استان هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال از صنایع طلب دارد

    مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: این شرکت هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال از مشترکان صنعتی استان طلب دارد به طوری که برخی صنایع از چندین سال گذشته بدهی‌ معوقه دارند.

    میربلوکی اظهار داشت: فولاد اسفراین ۳۶۰ میلیارد ریال، پتروشیمی بجنورد ۹۳ میلیارد ریال و آلومینای جاجرم ۳۵ میلیارد ریال به این شرکت بدهی دارند که علی الظاهر متاسفانه برای پرداخت بدهی خود برنامه و اراده ای نیز ندارند که این امر برنامه ریزی شرکت گاز برای آغاز برخی پروژه ها را معطل گذارده است.

    وی افزود: بخش خانگی استان نیز ۲۶۰ میلیارد ریال بدهی دارد.

    وی از صنایع استان خواست تا برای پرداخت بدهی های خود برنامه ریزی لازم را داشته باشند و افزود: متاسفانه برخی از صنایع با وجود اینکه سودآوری بالایی دارند اما نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نمی کنند که این امر موجب مشکلاتی برای شرکت گاز خواهد شد.

    میربلوکی در ادامه با بیان اینکه محدودیت گاز صنایع توسط مرکز دیسپاچینگ گاز ایران انجام می شود، اظهار داشت: برای مصرف گاز بخش خانگی گاز صنایع استان محدود می شود که این امر نیز با برنامه ریزی مرکز دیسپاچینگ است اما برای برق صنایع کوچکتر از جمله مرغداری ها و گلخانه ها هیچ برنامه ای نداریم.

    وی بزرگترین مصرف کننده گاز استان در تابستان را نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و در فصل زمستان را مجتمع پتروشیمی بجنورد عنوان کرد.

    وی با رد گمانه زنی ها مبنی بر حادثه ترکیدگی مجتمع پتروشیمی خراسان (مستقر در بجنورد) به دلیل کاهش فشار گاز مجتمع، افزود: علت این مشکل نه کاهش گاز بلکه بروز مشکلی در چرخه بخار آن شرکت بوده است.  

    میربلوکی اظهار داشت: اصولا این حادثه در زمانی روی داده که محدودیتی از لحاظ گازی وجود نداشته است و علاوه بر این در هفته گذشته نیز راه اندازی مجدد داشته است.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *