×
×

محبوب ترین عروسک‌هاازجناب خان تاکلاه قرمزی

  • کد نوشته: 21855
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۷
  • ۰
  • نمایش‌های عروسکی از جذاب‌ترین و عجیب‌ترین هنرها در عرصه فیلم و سینما است. عروسکی‌هایی که شاید هیچ گاه مخاطبانش نخواهند آنها را در گوشه‌ای افتاده و ساکت ببینند چرا که آنها جان دارند و زنده‌اند و دوستشان دارند. شخصیت‌هایی که بیشتر از بازیگران برای مردم شناخته شده‌اند و نمی‌توان آنها را تنها عروسک دانست.
    محبوب ترین عروسک‌هاازجناب خان تاکلاه قرمزی
  • تبلیغ هدفمند

    عروسک ها جان دارند. همان طور که در کودکی ما به آنها جان می دادیم و زندگی هایی با آنها داشتیم در بزرگسالی زمانی که قوه تخیل ما کمرنگ شد دیگرانی بودند تا عروسک هایی بسازند و ما باز با عروسک ها زندگی کنیم.

    محبوب ترین عروسک‌هاازجناب خان تاکلاه قرمزی

    محبوب ترین عروسک‌هاازجناب خان تاکلاه قرمزی
    محبوب ترین عروسک‌هاازجناب خان تاکلاه قرمزی

    نمایش‌های عروسکی از جذاب‌ترین و عجیب‌ترین هنرها در عرصه فیلم و سینما است. عروسکی‌هایی که شاید هیچ گاه مخاطبانش نخواهند آنها را در گوشه‌ای افتاده و ساکت ببینند چرا که آنها جان دارند و زنده‌اند و دوستشان دارند. شخصیت‌هایی که بیشتر از بازیگران برای مردم شناخته شده‌اند و نمی‌توان آنها را تنها عروسک دانست.

    جناب‌خان: بیام برات

    عروسک جناب‌ خان از معروف‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های عروسکی چند سال اخیر است. شخصیتی عروسکی است که ابتدا در مجموعه نمایش خانگی کوچه مروارید در نقش لبو فروش آبادانی و بعد از آن در سری دوم، سوم، پنجم و ششم مجموعه خندوانه به عنوان یک استندآپ کمدین وعضو ثابت آن ظاهر شد. مالکیت این شخصیت عروسکی متعلق به سعید سالارزهی و بخش عظیمی از هویت شکل دهنده آن مدیون محمد بحرانی است.

    بحرانی در مورد چگونه متولد شدن جناب خان گفته بود که جناب خان یکی از عروسک‌های سریال زنده عروسکی «کوچه مروارید» بود. آنجا قبل از اینکه همه عروسک‌ها و بازیگران جلوی دوربین برویم، ابتدا اتاق فکری را طراحی کردیم که در آن افرادی مانند امیر سلطان احمدی، محمد نادری، سعید سالارزهی، نیوشا صدر و من و عده‌ای دیگر حضور داشتیم. همانجا در مورد اینکه هر عروسکی چه ویژگی داشته باشد صحبت کرده و به یکسری خصوصیت درباره هر عروسکی رسیدیم. نام جناب خان را محمد نادری برای این عروسک گذاشت.

    کلاه قرمزی: آقای مرجی

    محبوب ترین عروسک کلاه قرمزی
    محبوب ترین عروسک کلاه قرمزی

    عروسک کلاه قرمزی از آن شخصیت‌هایی است که چندین نسل با او دوست هستند. دهه شصتی‌هایی که یکی ازخاطره‌های اصلی مشترکشان کلاه قرمزی بود در سالهای اخیر توانستند باز او را در قاب تلویزیون ببینند و کلاه قرمزی توانست با امروزی شدنش و در زندگی این‌ سال‌هایشان همراهی کند. کلاه‌قرمزی نام شخصیت عروسکی ایرانی است که توسط ایرج طهماسب و حمید جبلی خلق و توسط مرضیه محبوب طراحی و ساخته شده‌است. فیلم‌های ساخته‌شده براساس این شخصیت از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است.

    پسرخاله: چی گفتی! نه، نفهمیدم چی گفتی

    محبوب ترین عروسک‌هاازجناب خان تاکلاه قرمزی
    محبوب ترین عروسک‌هاازجناب خان تاکلاه قرمزی

    شخصیت پسرخاله روبه‌رو کلاه قرمزی تعریف شده است. پسری که کودک کار و فداکار است. او برخلاف کلاه‌قرمزی که پسری بازیگوش و حاضرجواب است، لوطی‌منش و کم‌حرف است و حاضر است خودش را برای کمک به دیگران به آب و آتش بزند. شخصیتی که از خودگذشته که در سال‌های اخیر و برنامه کلاه قرمزی کمرنگ بود. او کودکی است که انگار کودکی نکرده و زود بزرگ شده‌است. پسرخاله برای اولین بار در سال ۱۳۷۳ در برنامه صندوق پست همراه با کلاه قرمزی متولد شد و سال ۱۳۷۳ به دلیل محبوبیت این دو عروسک فیلم سینمایی کلاه قرمزی و پسرخاله به کارگردانی ایرج طهماسب ساخته شد که تا سال‌ها پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بود.

    زی زی گولو آسی پاسی دراکوتا به تاست

    محبوب ترین عروسک‌هاازجناب خان تاکلاه قرمزی
    محبوب ترین عروسک‌هاازجناب خان تاکلاه قرمزی

    مهمترین ویژگی زی زی گولو، گوش های تا به تایش است. شخصیتی که با این که شبیه موش و یا خرگوش است اما هیچ کدام این ها نیست. او به هیچ حیوانی شباهت ندارد. مهربان است و طاقت ناراحتی دیگران را ندارد و آنها را به آرزوهایشان می‌رساند. او از یک سیاره ناشناخته به زمین آمده و مهمترین توانایی او این است که با خواندن ورد «زی‌زی گولو آسی پاسی دراکوتا تابه‌تا»، کارهای خارق‌العاده انجام می‌دهد. عروسک زی زی گولو را مرضیه برومند طراحی کرده است. عادل بزدوده هم چند وقت پیش گفته بود که طرح اولیه زی زی گولو یک لاک پشت بوده و بعدها به این موجود رسیده اند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *