×
×

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی
تخصیص وام۳۵هزارمیلیاردریالی به زنجیره کشاورزی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 21979
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی بهنام‌فر روز سه شنبه در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای هفت محور شامل تکمیل زنجیره گوشت قرمز و سفید، تولید انگور و اجرای طرح فراز، گلخانه ها، نوغانداری، زعفران، کشاورزی قراردادی، تکمیل طرح های نیمه تمام و تکمیل طرح های جهش تولید اختصاص یافته است.
    تخصیص وام۳۵هزارمیلیاردریالی به زنجیره کشاورزی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت برای تکمیل زنجیره‌ کشاورزی این استان اختصاص یافته است.

    تخصیص وام۳۵هزارمیلیاردریالی به زنجیره کشاورزی خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی بهنام‌فر روز سه شنبه در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای هفت محور شامل تکمیل زنجیره گوشت قرمز و سفید، تولید انگور و اجرای طرح فراز،  گلخانه ها، نوغانداری، زعفران، کشاورزی قراردادی، تکمیل طرح های نیمه تمام و تکمیل طرح های جهش تولید اختصاص یافته است.

    وی بر اجرای طرح کشاورزی قراردادی تاکید کرد و افزود: کشاورزان هر ساله در اوج برداشت محصول، دغدغه فروش آنرا دارند که این موضوع باید به نوعی ساماندهی شود و کشاورزی قراردادی بهترین گزینه برای حل این مشکل است.

    بهنام فر گفت: کشاورز باید از آینده فروش محصولات خود اطمینان کسب کند، بداند که محصول را با قیمت مناسب به فروش می رساند، هزینه های تولید آن کاسته و سود معقولی نیز عایدش خواهد شد.

    وی همچنین بر حمایت از ایده های نو برای ایجاد کسب و کارهای جدید و همچنین ایجاد زمینه فروش محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا ارزش افزوده محصولات کشاورزی افزایش یابد.

    کشاورزان خراسان شمالی پیر شده اند 

    رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه کشاورزان این استان به پیری رسیده اند، گفت: متاسفانه بیشتر روستاها از قشر جوان خالی شده است و اگر هم وجود دارند به کار کشاورزی مشغول نیستند.

    اشکان کاویانی افزود: هم اینک بیشتر جوانان روستایی به مشاغل کاذب در شهرها روی آورده اند که این موضوع برای آینده امنیت غذایی بسیار نگران کننده است که باید چاره ای اساسی برای ماندن جوانان در روستا و فعالیت کشاورزی کرد.

    وی همچنین از کوچک شدن زمین های کشاورزی استان نیز انتقاد کرد و افزود: برای درآمدزایی بیشتر باید زمین های کشاورزی را یکپارچه سازی کرد، هم اینک کشاورزی در این خطه سنتی و معیشتی شده است.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کوچک بودن زمین های کشاورزی در استان مانع اجرای کامل طرح های آبیاری نوین شده است،  گفت: اجرای سامانه آبیاری نوین در زمین های کوچک صرفه اقتصادی ندارد.

    رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: این خطه هر ساله حوادث زیادی از جمله سرمای بهاره دارد که موجب سرمازدگی محصولات کشاورزی می شود و امسال نیز این قشر از این ناحیه خسارات هنگفتی دیدند.

    کاویانی گفت: همچنین در فصل تابستان بادهای گرم موجب کاهش محصولات غلات در استان می شود.

    وی اظهار داشت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان بسیار مخاطره آمیز است و سرمایه گذاران باید از تمامی اطلاعات و داده های هواشناسی در بخش کشاورزی استفاده کنند چرا که این حوزه بسیار پرخطر است.

    خراسان شمالی ۲ میلیون  و ۸۳۳ هزار هکتار وسعت دارد که تنها ۱۶ درصد از این گستره، معادل ۴۵۲ هزار هکتار قابل کشت است.

    سهم استان ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی در تمامی بخش های اقتصادی کشور است، سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است.

    کشاورزی مهم ترین بخش تولیدی این استان است و ۳۶.۴ درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند که این شاخص در کشور ۱۸.۹۹ درصد است.

     ۲۲۹ هزار و ۹۸۵ هکتار از اراضی استان زراعی است که سالانه ۸۸۰ هزار و ۳۳۶ تن نیز انواع محصول از آن برداشت می شود، رتبه استان در حوزه زراعت در کشور ۲۶ است.

    این استان ۴۵ هزار و ۷۹۶ هکتار باغ دارد، سالانه از این سطح ۲۹۷ هزار و ۵۸۲ تن انواع محصول باغی تولید می شود که از لحاظ سطح و تولید در کشور جایگاه ۲۳ را دارد که سهم آن در این شاخص از نظر سطح باغی ۱.۵۷ درصد کشور و در تولیدات ۱.۴۵ درصد است.

    بیش از ۸۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان شمالی فعالیت می‌کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *