×
×

مدیر گمرک خراسان شمالی
رونق صدورکالا ازخراسان شمالی

  • کد نوشته: 21982
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین جواد جعفری روز سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی گمرک (۲۶ ژانویه) اظهار داشت: این میزان افت به تدریج رو به بهبود رفت و اکنون با تلاش واحدهای تولیدی و گمرک، افت صادرات استان ۶۱ درصد بهبود یافته و به منفی ۴ درصد رسیده است.
    رونق صدورکالا ازخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر گمرک خراسان شمالی گفت: صادرات کالا از این استان که در ۳ ماهه آغازین سال به منفی ۶۵ درصد رسیده بود، در ماههای بعدی با روندی صعودی بهبود یافت.

    رونق صدورکالا ازخراسان شمالی

    رونق صدورکالا ازخراسان شمالی
    رونق صدورکالا ازخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا جواد جعفری روز سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی گمرک (۲۶ ژانویه) اظهار داشت: این میزان افت به تدریج رو به بهبود رفت و اکنون با تلاش واحدهای تولیدی و گمرک، افت صادرات استان ۶۱ درصد بهبود یافته و به منفی ۴ درصد رسیده است.

    وی افزود: همه گیری بیماری کووید ۱۹ تاثیر زیادی بر اقتصاد دنیا و صادرات کشورها داشت و روند کاهش صادرات در همه جای کشور وجود داشت و البته خراسان شمالی هم نمی توانست از این قاعده مستثنی باشد.

    جعفری خاطرنشان کرد: ارزش صادرات استان در ۱۰ ماه گذشته ۴۲ میلیون دلار  و واردات استان نیز ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و به لحاظ وزنی نیز صادرات استان ۱۵۳ هزار تن و واردات هم هشت هزار و ۵۷۰ تن بوده است.

    وی افزود: صادرات خراسان شمالی نیز در مدت مشابه سال قبل ۴۵ میلیون دلار با وزن ۱۵۷ تن و واردات نیز ۲۷ میلیون دلار به وزن سه هزار و ۶۵۰ تن بوده است.

    مدیر گمرک خراسان شمالی گفت: در عین حال به جهت ایجاد امنیت خاطر مردم واردات کالاهای اساسی واسطه ای و مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید ادامه یافت به طوری که امسال واردات این کالاها به نسبت سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشت و هیچ واحد تولیدی به علت کمبود مواد اولیه، تجهیزات و یا طولانی شدن ترخیص آن از گمرک حتی یک دقیقه تعطیل نشد.

    جعفری اظهار داشت: برای همکاری در رفع نیازهای کرونایی مردم مانند ماسک که در ابتدای سال مشکل ساز شده بود، دستگاه های مورد نیاز خط تولید ماسک در یک ساعت ترخیص شد تا مشکل مردم حل شود.

    وی با بیان اینکه عمده واردات استان از چین بوده است، اظهار داشت: ۴۳ درصد واردات استان از چین، ۲۷ درصد از ترکیه و ۲۶ درصد از امارات متحده عربی است و بقیه از دیگر کشورها است که عمدتا مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات و تجهیزات خط تولید وارد می شود.

    وی با اشاره به کشورهای هدف صادرات خراسان شمالی نیز گفت: ۵۸ درصد صادرات خراسان شمالی به افغانستان، ۱۶ درصد به ترکیه،  ۱۲ درصد به عراق و ۱۰ درصد نیز به کشورهای مستقل مشترک المنافع (سی. آی. اس) و بقیه به دیگر کشورها صورت می گیرد.

    جعفری اظهار داشت: کود اوره، کریستال ملامین، سیمان، محصولات فولادی، رب گوجه فرنگی، محصولات کشاورزی و ماکارونی عمده اقلام صادراتی خراسان شمالی به کشورهای هدف را شامل می شود.  

    وی در مورد درآمدهای گمرک خراسان شمالی نیز گفت: امسال درآمدهای گمرک به نسبت سال قبل ۱۸۵ درصد افزایش یافت و به ۱۶۰ میلیارد ریال رسید که ۴۰ درصد این رقم به استان بازگشته و در زمره درآمدهای استان لحاظ می شود.  

    وی از صدور سه هزار تن محصول پتروشیمی از طریق سامانه گمرک ریلی مجتمع آلومینای جاجرم نیز خبر داد و افزود: راه اندازی سامانه گمرک ریلی در آلومینای جاجرم به نیاز صادراتی استان در این بخش پاسخ گفته است و در مراحل بعدی صادرات کالا به افغانستان نیز از طریق ریلی امکانپذیر می شود و در واقع با ایجاد امکان صادرات ریلی، علاوه بر کاهش هزینه های صادرات،  چرخه حمل و نقل استان نیز درگیر شده و آثار مثبت اقتصادی آن را به طور ملموس خواهیم دید.

    مدیر گمرک خراسان شمالی همچنین از راه اندازی دفتر گمرک در شهرستان فاروج خبر داد و افزود: این دفتر به زودی در دروازه شرقی استان افتتاح می شود.

    خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارای واحدهای تولیدی بزرگ نظیر مجتمع پتروشیمی خراسان، کارخانه سیمان، کارخانه قند شیروان، آلومینای جاجرم و مجتمع فولاد اسفراین است.
    این استان دارای ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاوزی است که سالانه در آن بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
    در حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در این استان فعال هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *