رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش قم گفت: ۹ نفر از دانش‌آموزان این استان در المپیاد علمی دانش‌آموزی کشور موفق به کسب مدال‌های طلا،‌ نقره و برنز شدند.
×
×

مدال آوری۹ دانش‌آموز قمی در المپیاد علمی کشور

  • کد نوشته: 22153
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۹
  • ۰
  • رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش قم گفت: ۹ نفر از دانش‌آموزان این استان در المپیاد علمی دانش‌آموزی کشور موفق به کسب مدال‌های طلا،‌ نقره و برنز شدند.
    مدال آوری۹ دانش‌آموز قمی در المپیاد علمی کشور
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش قم گفت: ۹ نفر از دانش‌آموزان این استان در المپیاد علمی دانش‌آموزی کشور موفق به کسب مدال‌های طلا،‌ نقره و برنز شدند.

    مدال آوری۹ دانش‌آموز قمی در المپیاد علمی کشور

    علی طالبی افزود: رنگ مدال هفت دانش‌آموز مشخص شده و رنگ مدال ۲ دانش‌آموز دیگر در چند روز آینده اعلام خواهد شد.

    وی اضافه کرد: المپیاد علمی دانش‌آموزی هر سال از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سطح مدارس متوسطه دوم ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار می‌شود.

    وی با بیان این‌که این المپیاد در سه مرحله برگزار شد،‌ خاطرنشان کرد: مرحله نخست در بهمن‌ماه سال گذشته،‌ مرحله دوم تیرماه امسال و مرحله سوم نیز در آبان‌ماه به‌صورت حضوری برگزار شد.

    طالبی ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ میزان مشارکت دانش‌آموزان قمی در فرآیند علمی المپیاد دانش‌آموزی با ثبت‌نام ۲ هزار و ۶۴۶ دانش‌آموز، بالاترین میزان مشارکت در سطح استان بود.

    وی با بیان این‌که المپیاد علمی دانش‌آموزی در ۱۲ رشته برگزار شد، گفت: این رشته‌ها شامل هفت رشته اصلی و پنج رشته نوپاست و در صورتی‌که دانش‌آموزی در رشته‌های اصلی مدال طلا کسب کند،‌ از شرکت در کنکور سراسری معاف می‌شود و مجاز به انتخاب رشته و دانشگاه بر اساس خواست خود است.

    وی افزود: اگر دانش‌آموزی در هفت رشته اصلی مدال نقره یا برنز کسب کند، در کنکور سراسری سهمیه ۲۰ درصد برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

    رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش قم اضافه کرد: کسب مدال در پنج رشته نوپا، مشمول مزایای مادی و معنوی از جمله عضویت در بنیاد ملی نخبگان خواهد شد.

    به گفته وی،‌ ریاضی،‌ فیزیک،‌ نجوم و اخترفیزیک،‌ زیست‌شناسی،‌ شیمی،‌ کامپیوتر و ادبی هفت رشته اصلی و جغرافیا، ‌علوم زمین، ‌سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ‌اقتصاد و مدیریت و تفکر و کارآفرینی نیز پنج رشته نوپا هستند.

    وی با اشاره به اسامی دانش‌آموزانی که موفق به کسب مدال شدند،‌ بیان کرد: دانش‌آموز «زهرا نکونام» از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان ۲ ناحیه ۳ موفق به کسب مدال طلای رشته «جغرافیا»، «سینا معارف‌وند» از دبیرستان شهید شهریاری ناحیه ۲ موفق به کسب مدال برنز رشته «تفکر و کارآفرینی» و «نیکی حسنی» از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان ۲ ناحیه ۳ موفق به کسب مدال برنز رشته «ریاضی» شدند.

    طالبی افزود: «مهدی باقریان»، «حسن براتی»، «علی تلاشان» و «سید علی طیب» از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید قدوسی ناحیه ۴ به ترتیب موفق به کسب مدال نقره رشته ریاضی، مدال برنز رشته فیزیک، مدال نقره رشته فیزیک و مدال برنز رشته فیزیک شدند.به گفته وی،  «شهرزاد زمانی» از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان ۲ ناحیه ۳ و «میعاد نوفرستی» از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید قدوسی ناحیه ۴ در رشته «اقتصاد و مدیریت» موفق به کسب مدال شده‌اند که رنگ مدال‌ها به زودی مشخص خواهد شد.

    وی همچنین کسب این تعداد مدال در طول یک سال تحصیلی را افتخاری بی سابقه در ادوار آموزش و پرورش استان ذکر کرد. 

    در سال تحصیلی جاری تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت ‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده ‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *