×
×

بافت تاریخی گرگان در قرق خودروها

  • کد نوشته: 2219
  • ۱۳۹۸-۱۰-۲۶
  • ۰
  • مدیران شهری گرگان با اشاره به سرمایه‌گذاری بالای شهرداری در بافت تاریخی، از تبدیل این منطقه به پارکینگ خودروهای اداری و شخصی انتقاد کردند.
    بافت تاریخی گرگان در قرق خودروها
  • تبلیغ هدفمند
    بافت تاریخی گرگان در قرق خودروها
    بافت تاریخی گرگان در قرق خودروها

    مدیران شهری گرگان با اشاره به سرمایه‌گذاری بالای شهرداری در بافت تاریخی، از تبدیل این منطقه به پارکینگ خودروهای اداری و شخصی انتقاد کردند.

    شهردار گرگان در  دویست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر با اشاره به سرمایه گذاری فراوان شهرداری برای کف سازی و دیواره سازی محلات تاریخی گفت :‌ با وجود صرف این هزینه‌ها، پارک مداوم خودروها موجب شده زیبایی های این خدمات برای مردم و گردشگران پنهان بماند.

    عبدالرضا دادبود افزود: حفظ و احیای بافت تاریخی گرگان و سرمایه گذاری برای خرید خانه های تاریخی با هدف ایجاد اقامتگاه های سنتی همچنان در دستور کار شهرداری قرار دارد و بنا داریم سازه های واقع در این بافت را بر اساس معماری قدیم منطقه استرآباد بازسازی کنیم.

     وی تاکید کرد : خروج ساختمان اداری اداره کل میراث فرهنگی از بافت تاریخی گرگان بارها مطرح شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

    رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان نیزبا قاطعیت بیشتر اعضای شورای شهر در انتقال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان به خارج از بافت تاریخی تاکید کرد

    وی علاوه بر خروج ساختمان اداره کل گفت: در حال حاضر بافت تاریخی گرگان به محل پارک خودروی کارکنان این اداره کل تبدیل شده است.

    بافت تاریخی گرگان که عنوان افتخارآمیز وسیع‌ترین بافت تاریخی ثبت شده شمال ایران را دارد با بناهای شاخصی همچون خانه‌های شیرنگی، تقوی، شعرباف، خراسانی، مفیدیان، کبیر، سرای باقری‌ها و امامزاده نور در محلات سرچشمه، دوشنبه‌ای و دربنو به مرکز استان گلستان هویتی عمیق بخشیده است.

    آنچه اکنون آن را بافت تاریخی گرگان می‌نامند بازمانده مجموعه‌ای از شهر استرآباد و عناصر آن و فضاهای شهری همچون مساجد، آب انبارها، قنات‌ها، معابر و واحدهای مسکونی یک یا چند طبقه است.

     در جلسه شب گذشته شورای شهر گرگان همچنین حد فاصل میدان معلم تا میدان شهید قندهاری در کمربندی گرگان به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نام ‌گذاری شد.

     در این جلسه لایحه پرداخت ۴۸ میلیون ریال مساعدت مالی به ۲۲ نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی )مصوب شد.

     در ادامه لایحه  به‌روزرسانی ادوات سخت افزاری و نرم افزاری اداری شهرداری گرگان با دو میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسید.

    نامه کمیته اجتماعی – پژوهشی شورای شهر با موضوع حمایت مالی در برگزاری همایش اقتصاد و توسعه در شهر گرگان با نظر مساعد به شهرداری گرگان ارجاع داده شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *