×
×

مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان
ایجاد اشتغال دائم برای۸۰نفر

  • کد نوشته: 22546
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۳
  • ۰
  • گفته می شود خراسان شمالی دارای ظرفیت بالقوه در استفاده از منابع طبیعی همچون انرژی باد و خورشید است که اگر مسئولین می توانند با مشارکت دادن مردم و جذب سرمایه گذار می شود این استان را بعنوان قطب تولید انرژی طبیعی در کشور تبدیل کرد که لازمه آن بررسی و انجام اقدامات کارشناسی و مشارکت دادن مردم در امر تولید انرژی پاک و خدادادی است.
    ایجاد اشتغال دائم برای۸۰نفر
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: همزمان با افتتاح سومین واحد بخار و ۵ برابر شدن تولید برق این نیروگاه به ۱۴۳۴ مگاوات به عنوان آخرین مرحله توسعه این طرح، رسیده است.

    ایجاد اشتغال دائم برای۸۰نفر

    حمیدرضا محمودی روز یکشنبه بعد از افتتاح و راه اندازی آخرین مرحله واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، که به صورت ویدئوکنفرانسی توسط رییس جمهوری انجام شد، اظهار داشت: از سال ۸۲ ساخت این نیروگاه آغاز و از سال ۸۷ نیز بخش بخار آن راه اندازی گردید که واحد نخست آن در سال ۹۶، واحد دوم در سال ۹۸ در جریان سفر استانی هیات دولت افتتاح شد و واحد سوم آن نیز، به عنوان آخرین مرحله طرح، با دستور رئیس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

    محمودی افزود: این نیروگاه علاوه بر سه واحد بخار دارای ۶ واحد گازی نیز می باشد که هر کدام دارای توان تولید ۱۵۹ مگاوات برق هستند.

    وی یکی از مهمترین بخش های فعالیت واحدهای بخار این نیروگاه را عاری از آلودگی زیست محیطی عنوان کرد و افزود: این درحالی است که در شرایط کنون توانسته ایم درجه حرارت گاز خروجی از اگزوز مجتمع را از ۵۵۰ درجه به ۱۱۰ درجه کاهش دهیم.

    مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در ادامه در ارتباط با میزان مصرف سوخت هر واحد بخار گفت: با راه اندازی هر واحد بخار، نسبت به مصرف یک میلیون متر مکعب گاز و یا سوخت دوم آن، که گازوییل است، صرفه جویی صورت خواهد گرفت.

    وی توان تولید برق آخرین واحد بخار این نیروگاه را ۱۶۰ مگاوات و میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این واحد را هفت هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با احتساب واحد جدید کل اعتبارات هزینه شده برای واحدهای بخار سیکل ترکیبی شیروان ۲۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

    وی در ارتباط با سوخت اصلی نیروگاه اظهار داشت: گاز سوخت اصلی نیروگاه بوده و از گازوئیل بعنوان سوخت پشتیبان استفاده می شود، سامانه خنک کننده از برج خشک با مصرف آب کم به طوری که برای سه واحد بخار ۳۰ لیتر در ثانیه آب نیاز است که در کنار بهره مندی از آب سد بارزو ۲ حلقه چاه نیز برای پشتیبانی وجود دارد.

    وی با اشاره به اشتغال ۶۰۰ نفر در زمان ساخت این نیروگاه گازی بیان کرد: بهره برداری این طرح نیز موجب ایجاد اشتغال دائم برای ۸۰ نفر شده است.

    مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در ادامه با اشاره اینکه با راه اندازی آخرین واحد بخار، ۴۹ درصد به راندمان سیکل ترکیبی شیروان افزوده می شود، گفت: با اجرای فاز آخر این نیروگاه ۳۰۰ مگاوات از برق تولیدی آن به مورد استفاده استان بوده و مابقی نیز برای مصرف دیگر استان های کشور وارد شبکه سراسری توزیع برق می شود.

    گفتنی است این نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در کیلومتر ۱۲ جاده شیروان – قوچان واقع است.

    لازم به ذکر است که این نیروگاه بعنوان  یکی از نیروگاه های تابعه شرکت مدیریت تولید نیروگاه های گازی خراسان بوده و از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۱۴۳۴ مگاوات است که برق تولیدی این نیروگاه از طریق پست ۴۰۰ کیلوولت به شبکه سراسری متصل می شود.

    نکته قابل تامل بازار کسب و کار

    گفته می شود خراسان شمالی دارای ظرفیت بالقوه در استفاده از منابع طبیعی همچون انرژی باد و خورشید است که اگر مسئولین می توانند با مشارکت دادن مردم و جذب سرمایه گذار می شود این استان را بعنوان قطب تولید انرژی طبیعی در کشور تبدیل کرد که لازمه آن بررسی و انجام اقدامات کارشناسی و مشارکت دادن مردم در امر تولید انرژی پاک و خدادادی است.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *