×
×

رئیس پلیس فتا استان گلستان
مانع ازاعتیاداینترنتی بامدیریت زمان دراستفاده ازفضای مجازی شویم

  • کد نوشته: 22995
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۷
  • ۰
  • سرهنگ ابراهیم پرسا اظهار کرد: هم‌زمان با رشد فناوری‌ و گسترش فضای مجازی، فاصله‌ افراد بیشتر و روابط فیزیکی و روابط خانوادگی میان آن‌ها کمتر شده و به دلیل استفاده نامناسب از این فضا، کانون خانواده هم دستخوش تغییراتی شده و پدیده‌ای به نام اعتیاد اینترنتی رواج پیداکرده است.
    مانع ازاعتیاداینترنتی بامدیریت زمان دراستفاده ازفضای مجازی شویم
  • تبلیغ هدفمند

     رئیس پلیس فتا استان گلستان ضمن هشدار در خصوص اعتیاد اینترنتی گفت: این روز‌ها، وقت گذاشتن و پاسخ دادن به پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی و انتظار برای جواب مخاطبان، زمان زیادی را از افراد به خود اختصاص می‌دهد.
     

    مانع ازاعتیاداینترنتی بامدیریت زمان دراستفاده ازفضای مجازی شویم

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ ابراهیم پرسا اظهار کرد: هم‌زمان با رشد فناوری‌ و گسترش فضای مجازی، فاصله‌ افراد بیشتر و روابط فیزیکی و روابط خانوادگی میان آن‌ها کمتر شده و به دلیل استفاده نامناسب از این فضا، کانون خانواده هم دستخوش تغییراتی شده و پدیده‌ای به نام اعتیاد اینترنتی رواج پیداکرده است.

     وی افزود: به باور کارشناسان، بسیاری از مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان ناشی از رفتارهای موجود در خانواده است به‌گونه‌ای که  زیاده‌روی والدین به‌وقت گذرانی در فضای مجازی و روابط نادرست عاطفی پدر و مادر و عدم نظارت بر دوستان و معاشران فرزندان، نتیجه‌اش مشکلات رفتاری و اجتماعی هست که جبران آن سخت به نظر می‌رسد.

    وی گفت: اعتیاد به فضای مجازی پیامدهای مختلفی را برای فرد و خانواده به همراه دارد که از آن جمله می‌توان به ایجاد اختلال در روابط بین فردی، تغییر در سبک زندگی، نشان دادن علائم وسواس گونه مانند چِک کردن مداوم شبکه‌های اجتماعی، تغییر در الگوی زمان خواب‌و بیداری و همچنین نادیده گرفتن مسئولیت‌های فرد در مقابل خانواده ‌اشاره کرد.

    وی تصریح کرد: والدینی که بیشتر زمان خود را در فضای مجازی می‌گذرانند، نه‌تنها زمانی برای تأثیر بر رشد کودک ندارند، بلکه این سبک زندگی را به کودک خود نیز انتقال می‌دهند.
    سرهنگ پرسا گفت: با این اوصاف بدیهی است که والدین می‌بایست رفتار خود را مدیریت کنند و خود الگویی باشند برای فرزندان، به‌گونه‌ای که با مدیریت زمان و اصلاح رفتار خود، به فرزندان بیاموزند که از فضای مجازی مفید و کاربردی استفاده کنند.

    وی اظهار کرد: در این ایام که خانواده‌ها و فرزندان درگیر آموزش آنلاین هستند، توجه به مدیریت زمان در استفاده از اینترنت بسیار مهم است به‌گونه‌ای که هر خانواده‌ باید ساعات استفاده از اینترنت را مشخص  و محدود کند، یعنی همان‌طوری که در زمان مشخصی صبحانه، میان وعده و شام می‌خورند، در زمان مشخصی از شبانه‌روز نیز از اینترنت استفاده کنند.

    رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان گفت: خانواده‌ها می‌بایست اعتیاد مجازی را جدی گرفته و با استفاده از روش‌های جایگزین، ضمن همراهی فرزندان در بحث آموزش آنلاین، آنان را به فعالیت در دنیای واقعی و تعامل با اطرافیان و همسالان تشویق و هدایت نمایند. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *