×
×

رئیس پلیس فتا استان البرز
شیادی به بهانه احرازهویت درسایت دیوار

  • کد نوشته: 22998
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۷
  • ۰
  • سرهنگ " رسول جلیلیان " رئیس پلیس فتا استان البرز در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه بعد از درج مشخصات کالای مورد نظر جهت فروش در سایت دیوار، پیامکی برای من ارسال شده با عنوان "جهت احراز هویت خود و پرداخت هزینه سالیانه در دیوار لینک زیر را کلیک و مبلغ دوهزار تومان پرداخت کنید" پس از ورود به درگاه پیشنهادی و وارد کردن اطلاعات بانکی از سوی درگاه مورد نظر مبلغ سیزده میلیون ریال از حساب وی برداشت شده است.
    شیادی به بهانه احرازهویت درسایت دیوار
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان البرز خبر از دستگیری فردی که موفق شده بود با ترفند ارسال پیامک جعلی “سایت دیوار” از حساب  یکی از شهروندان  مبلغ سیزده میلیون ریال کلاهبرداری کند ، خبر داد.

    شیادی به بهانه احرازهویت درسایت دیوار

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ ” رسول جلیلیان ” رئیس پلیس فتا استان البرز  در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه بعد از درج مشخصات  کالای مورد نظر جهت فروش در سایت دیوار، پیامکی برای من ارسال شده با عنوان “جهت احراز هویت خود و پرداخت هزینه سالیانه در دیوار لینک زیر را کلیک و مبلغ دوهزار تومان پرداخت کنید”  پس از ورود به درگاه پیشنهادی و وارد کردن اطلاعات بانکی از سوی درگاه مورد نظر مبلغ سیزده میلیون ریال از حساب وی برداشت شده است.

    وی عنوان کرد: در تحقیقات اولیه و بررسی های صورت گرفته مشخص گردید لینک مذکور توسط متهم ازدسترس خارج گردیده که درادامه کارشناسان فنی این پلیس با اقدامات تخصصی و سایبری  متهم را در یکی از مناطق حاشیه استان البرز شناسایی  و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات پیچیده دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

    رئیس پلیس فتا استان البرز ادامه داد: در تحقیقات از متهم، وی ضمن اقرار به جرم خود گفت، به صورت روزانه سایت دیوار را رصد می کردم و به  محض درج  آگهی توسط کاربران  لینک فیشینگ(درگاه جعلی بانک) را برای طعمه های خود ارسال می کردم و با وجوه سرقتی بلافاصله اقدام به خرید از صفحات آنلاین فروش کالا می کردم.

    وی به شهروندان توصیه کرد:  به هیچ عنوان فریب پیامکهای دریافتی را نخورند و تمامی مراحل درج آگهی و پرداختهای تعیین شده را صرفاً از طریق درگاه‌های بانکی معین داخل اپلیکیشنهای سایتهای فروشگاه‌های واسط نظیر دیوار و شیپور انجام دهند.

    رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز  از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی برای پیگیری قانونی منعکس کنند
     منبع پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *