×
×

تروری که دشمن، ناکام ماند

  • کد نوشته: 23022
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۸
  • ۰
  • یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه به پایگاه خبری «شفق نیوز» این کشور گفت که طرح ترور سرلشکر ستاد «سمیر المالکی» فرمانده هوانیروز ارتش این کشور در بغداد با استفاده از بمب کارگذاشته شدن در جلوی خانه اش خنثی شده است.
    تروری که دشمن، ناکام ماند
  • تبلیغ هدفمند

    نیروهای امنیتی عراق طرح ترور فرمانده هوانیروز ارتش این کشور را در بغداد خنثی کردند.

    تروری که دشمن، ناکام ماند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه به پایگاه خبری «شفق نیوز» این کشور گفت که طرح ترور سرلشکر ستاد «سمیر المالکی» فرمانده هوانیروز ارتش این کشور در بغداد با استفاده از بمب کارگذاشته شدن در جلوی خانه اش خنثی شده است.

    این منبع تصریح کرد: واحد مهندسی توانست ساعتی بعد از نیمه شب بمب کارگذاشته شده در جلوی خانه فرمانده هوانیروز ارتش در محله «العربی» در منطقه المنصور در غرب بغداد را خنثی کند.

    شهر بغداد چندی پیش پس از آرامشی طولانی شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان «الطیران» در مرکز شهر پایتخت عراق با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به جان باختن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

    متعاقب آن نیز ناحیه «العیث» در منطقه «حمرین» در استان صلاح الدین عراق شاهد حمله تروریست‌ها به نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق بود که باعث شهادت ۱۱ نیروی این سازمان از جمله «حسین سعیدان گاطع ابو علیاء الحسیناوی» فرمانده گردان سوم تیپ ۲۲ و زخمی شدن ۱۲ نفر دیگر از این نیروها شد.

    پنج نیروی سازمان الحشد الشعبی عراق از جمله سه معاون تیپ یکم این سازمان نیز چهاردهم بهمن ماه جاری در جریان حمله عناصر گروه تروریستی داعش در ناحیه «نفت خانه» در استان دیاله به شهادت رسیدند.

    درپی افزایش این تحرکات تروریست‌ها در برخی استان‌ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل، نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول ۲ هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» و یک سرکرده دیگر موسوم به «فرمانده جنوب عراق» در این گروه به همراه تعدادی از تروریست‌های طراح انفجار تروریستی اخیر میدان الطیران بغداد را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه‌های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

    عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

    نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

    به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *