×
×

به زودی ایران یکی ازبزرگترین واکسن سازان دنیا خواهدشد

  • کد نوشته: 24226
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز دوشنبه در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین با بیان اینکه موضوع واکسن را از سه مسیر دنبال کرده‌ایم، افزود: واکسن ساخت داخلی را به شدت دنبال کرده‌ایم و با توجه به ایمانی که به این کار داشتیم فعالیت‌هایی را آغاز کردیم.
    به زودی ایران یکی ازبزرگترین واکسن سازان دنیا خواهدشد
  • تبلیغ هدفمند

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران تا سه ماه آینده یکی از واکسن سازهای بزرگ جهان در مقابله با ویروس کرونا می شود.

    به زودی ایران یکی ازبزرگترین واکسن سازان دنیا خواهدشد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز دوشنبه در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین با بیان اینکه موضوع واکسن را از سه مسیر دنبال کرده‌ایم، افزود: واکسن ساخت داخلی را به شدت دنبال کرده‌ایم و با توجه به ایمانی که به این کار داشتیم فعالیت‌هایی را آغاز کردیم.

    وی گفت: خوشبختانه واکسن برکت فاز نخست را به خوبی گذراند و واکسن رازی کار خود را آغاز می‌کند و چندین شرکت دیگر در این زمینه فعالیت دارند. 

    این مسوول اضافه کرد: یکی از موثرترین واکسن‌های موجود را در پاستور خواهیم ساخت و امیدواریم آن را تا اردیبهشت به بازار بیاوریم چرا که مراحل اولیه این واکسن طی شده است.
    وزیر بهداشت با بیان اینکه آمریکا ظالمانه ترین تحریم‌های تاریخ را به ایران ساخت، به موضوع واردات واکسن و سنگ اندازی های آمریکا در این زمینه اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ بعد از واقعه عاشورا بر هیچ قومی روا داشته نشده است زیرا به دنبال این تحریم‌ها در اوج دوران شیوع کرونا ما نمی توانستیم هیچ دارویی را به کشور وارد کنیم و آنها منتظر بودند جمهوری اسلامی ایران بر گل بنشیند.
    نمکی با اشاره به ایجاد فضای منفی نسبت به واردات واکسن کووید ۱۹ ، از اسپوتنیک روسیه به عنوان یکی از مجموعه های مهم و موثر در مقابله با کرونا یاد کرد و اظهار داشت: تا واکسنی به مرحله تایید کامل نرسد و کوچکترین عارضه‌ای داشته باشد، در ایران مورد استفاده قرار نمی گیرد.
    وی افزود: برای این واکسن اقدامات مطالعاتی زیادی انجام شد و پس از ورود یک فاز منفی توسط عده‌ای، من جگرگوشه خود را برای تزریق واکسن انتخاب کردم.
    وی ادامه داد: یک منبع دیگر واکسن چینی است که به زودی وارد کشور می‌شود و به این ترتیب تا قبل از عید گروه‌های آسیب پذیر واکسینه می‌شوند.
    وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه اولویت واکسیناسیون بر اساس گروه‌های آسیب پذیر در قالب سند ملی واکسیناسیون انجام می‌شود، افزود: ایران تا سه ماه دیگر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان واکسن در دنیا می‌شود و به تمامی کشورهای دنیا صادرات خواهد داشت.
    نمکی اظهار داشت: تا شهریور ماه سال آینده بیشتر گروه‌های آسیب پذیر واکسینه می‌شوند و تا سه ماه بعد ۷۰ درصد جمعیت که باید زنجیره را قطع کنند، واکسینه خواهند شد.
    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کوچک‌ترین عارضه‌ای از هر واکسنی ببینیم اجازه تزریق به هیچ کس نمی‌دهیم و تا به امروز اجازه ندادیم تست واکسن کشورهای دیگر در ایران به اسم واکسیناسیون انجام شود.

    ۲۵۰۰ تخت آی سی یو به مراکز درمانی کشور اضافه شد
    وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ تخت آی سی یو به مراکز درمانی کشور اضافه شده است، افزود: این درحالی است که یکسال گذشته، کشور برای ۲۰ هزار نفر امکان اکسیژن سازی داشت ولی امروز ۶۵ هزار بیمار می‌توانند اکسیژن بگیرند که این افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی است. 
    این مسوول با بیان اینکه برای نخستین بار ۱۱ هزار تخت بیمارستان راه اندازی خواهیم کرد، گفت: اقداماتی در دوره فعلی وزارت بهداشت انجام شده که در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه است.
    نمکی اضافه کرد: یکی از ابزار بسیار مؤثر در این عرصه، طرح شهید سلیمانی بود که با کمک بسیجیان به عنوان بازوی اصلی و دیگر دستگاه‌ها و مردم به عنوان یک طرح محله محور که از اندیشه‌های ناب مقام معظم رهبری بود به مرحله اجرا درآمد و توانست محله به محله این ویروس را مدیریت کند و به دنبال دفع شر ویروس کرونا بگردد.
    وی اظهار داشت: باید پرچم این دستاورد عظیم را بالا نگه داریم چرا که در آینده، مدیریت جهان و اقتدار آن بر مبنای مدیریت کرونا تقسیم بندی خواهد شد.
    نمکی ادامه داد: در دوران کرونا شاهد بودیم کشورهایی که از توانمندی‌های اقتصادی صحبت می‌کردند فروشگاه‌های آنها خالی و برای حتی دستمال کاغذی معطل می‌شدند ولی در جمهوری اسلامی حتی یک بیمار کرونایی و غیر کرونایی پشت در بیمارستان معطل نشد که اگر این اتفاق می‌افتاد تمامی شبکه‌ها بلوا به پا می‌کردند.

    اسفندماه سختی پیش رو داریم
    وزیر بهداشت با بیان اینکه ما نگرانیم، مثل باغبانی که نگران پژمردگی گل‌های خود است، گفت: وزارت بهداشت وقتی ویروس جدید و جهش یافته وارد شد سعی کرد تمامی روزنه‌ها را کنترل کند و برای پیشگیری از ورود این ویروس اقدام نماید.
    نمکی افزود: ویروس جهش یافته گذرنامه و روادید نمی‌خواهد و با یک پرواز می‌تواند به مناطق مختلف برود.
    وی با بیان اینکه اسفندماه خیلی‌ سختی را در پیش خواهیم داشت، ادامه داد: از امروز باید همه افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور افراد مبتلا به کرونای انگلیسی و جهش‌یافته تلقی شوند و آتش پیک کرونا از هر جایی بلند شد، باید بلافاصله این آتش را خاموش کنیم.
    وی گفت: خبر نخستین مرگ ناشی از این ویروس در یک فرد ۴۸ ساله در بیمارستان هشتگرد جزو تکان دهنده‌ترین اخبار بود به این دلیل که ویروس آن بسیار چموش و سرکش است و توانست قدرتمندترین کادرهای اروپایی را به زانو در بیاورد.
    این مسوول با بیان اینکه ساده انگاری است که فکر کنیم کشور آلمان و انگلیس در ساختارهای بهداشت درمانی ضعیف هستند، اضافه کرد: اقدامات بسیار خوبی در استان قزوین و البرز انجام شد ولی اگر دیر بجنبیم تمامی بافته‌ها پنبه می‌شود و این دستاورد  بسیار ارزشمند فدای ساده انگاری خواهد شد.
    این مسوول با بیان اینکه مردم در طول یک سال اخیر سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند، افزود: من این موضوع را بیشتر از هرکسی درک می‌کنم چرا که در یک خانواده متوسط رشد کرده و می‌فهمم که کارگران، رانندگان، اصناف و بسیاری از مشاغل دیگر چه سختی را تحمل می‌کنند.

    هیچ پدیده‌ای مخرب تر از طولانی شدن دوران اپیدمی نیست
    وزیر بهداشت با بیان اینکه هیچ پدیده‌ای مخرب‌تر از طولانی شدن دوران اپیدمی نیست، افزود:  اگر این بیماری طول بکشد ما با مشکلات و چالش‌های بسیاری رو به رو خواهیم شد. 
    نمکی اضافه کرد: سعی کردیم اولین کشوری باشیم که دستورالعمل بنویسیم تا چرخه اقتصاد و تولید بچرخد و این اجباری بود که بر کشور ما  به دلیل شرایط تحریم تحمیل شد و باید نسبت به آن توجه می‌کردیم.
    وی اظهار داشت: اسفند ماه سختی در پیش خواهیم داشت و اگر سخت نگیریم و محکم نایستیم، پایه‌های دستاوردها متزلزل خواهد شد.
    این مسوول با بیان اینکه در مقابله با ویروس جهش یافته نباید لحظه‌ای درنگ کرد، گفت: اطلاع رسانی گسترده به مردم، افزایش تست‌ها، ارسال موارد به وزارت بهداشت و آماده کردن تخت‌های بیمارستانی جزو مهم‌ترین موضوعاتی است که باید اجرایی شود.
    نمکی گفت: مسیری که با ویروس قبلی ۲ هفته‌ای طی می‌شد با این ویروس با ۷۲ ساعت طی می‌شود و بیمارستان‌ها باید کاملاً آماده با هجمه احتمالی باشند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *