×
×

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان
دو میلیارد ریال برای مطالعات تامین حق‌آبه تالاب گمیشان

  • کد نوشته: 2451
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۶
  • ۰
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از تخصیص دو میلیارد ریال اعتبار برای طرح مطالعاتی تامین حق‌آبه تالاب بین‌المللی گمیشان خبر داد.
    دو میلیارد ریال برای مطالعات تامین حق‌آبه تالاب گمیشان
  • تبلیغ هدفمند
    دو میلیارد ریال برای مطالعات تامین حق‌آبه تالاب گمیشان اختصاص یافت
    دو میلیارد ریال برای مطالعات تامین حق‌آبه تالاب گمیشان

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از تخصیص دو میلیارد ریال اعتبار برای طرح مطالعاتی تامین حق‌آبه تالاب بین‌المللی گمیشان خبر داد.

    محمدرضا کنعانی در حاشیه تور رسانه‌ای خبرنگاران گلستان در تالاب بین المللی آلاگل اظهارداشت: به منظور ایجاد فضای مناسب در تالاب بین‌المللی گمیشان و با پیگیری های‌صورت گرفته برای مطالعات تامین حق‌آبه این زیستگاه، با تخصیص دو میلیارد ریال اعتباربزودی راه مناسب برای تامین آب این تالاب در اختیار وزارت نیرو قرار میگیرد تا این زیستگاه آبی نیز شرایط مطلوب خود را کسب کند.

    وی با اشاره به وضعیت خلیج گرگان نیز خاطرنشان کرد: در خصوص خلیج گرگان نیز مطالعات مربوطه صورت گرفته است و بزودی با تامین و تزریق حق‌آبه این مناطق، بهبود شرایط این تالاب حاصل می شود.

     مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: به دلیل اهمیت تالاب‌ها، دوم فوریه (۱۳ بهمن) به عنوان روز جهانی تالاب‌ها در تقویم جهانی ثبت شده

    و از آنجایی که استان گلستان از پنج زیستگاه آبی خوب و تالاب بین‌المللی بهره می‌برد، وظیفه داریم در راستای حفظ آن، همه ظرفیت های موجود را به کار بگیریم.

    وی خاطرنشان کرد: در این عرصه ادارات حفاظت محیط زیست، جوامع محلی حاشیه زیستگاه‌های آبی، تشکل‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها هرکدام به نوعی می توانند در رسیدن به هدف حفظ و نگهداری از تالاب‌ها کمک کنند.

    وی افزود: تور رسانه ای امروز در تالاب آلاگل با نگاه به این هدف و استفاده از ظرفیت رسانه‌ای استان به منظور تنویر افکار عمومی و انتشار میزان اهمیت زیستگاه‌های آبی برای جامعه، خصوصا جوامع محلی حاشیه تالاب‌ها برگزار شد تا آنها نیز در حفاظت تالاب‌ها نقش‌آفرینی کنند

    کنعانی با اشاره به وضعیت تالاب‌های گلستان گفت: با توجه به میزان بارش‌های ابتدای سالجاری، وضعیت ذخیره آب در این زیستگاهها مناسب می‌باشد که این موضوع باعث میزبانی از پرندگان مهاجر شده است.

    تور رسانه‌ای متشکل از خبرنگاران استان گلستان با هماهنگی اداره کل محیط زیست این استان با حضور در تالاب آلاگل ضمن مشاهده وضعیت این زیستگاه آبی، در کارگاه عکاسی حیات وحش هم شرکت کردند.

    در استان گلستان علاوه بر تالاب گمیشان و خلیج گرگان، سه تالاب بین‌المللی آلاگل ، آجی‌گل و آلماگل در حاشیه مرز ایران و ترکمنستان در بخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس وجود دارد که همه ساله در فصل زمستان پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *