×
×

سرپرست اداره بهزیستی شیروان
برخی خانوارهای تک و ۲ معلوله شیروان صاحب خانه شدند

  • کد نوشته: 2459
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۶
  • ۰
  • سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر ۲۰ واحد مسکونی به معلولان این شهرستان واگذار شد که از این تعداد ۶ خانوار ۲ معلول و ۱۴ خانوار تک معلول هستند.
    برخی خانوارهای تک و ۲ معلوله شیروان صاحب خانه شدند
  • تبلیغ هدفمند
    برخی خانوارهای تک و ۲ معلوله شیروان صاحب خانه شدند
    برخی خانوارهای تک و ۲ معلوله شیروان صاحب خانه شدند

    سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر ۲۰ واحد مسکونی به معلولان این شهرستان واگذار شد که از این تعداد ۶ خانوار ۲ معلول و ۱۴ خانوار تک معلول هستند.

    رییس اداره بهزیستی شیروان اظهار داشت: سقف تسهیلات ارائه شده برای ساخت هر واحد مسکونی بستگی به موقعیت آن در شهر  و روستا بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریال برای هر خانوار معلول متغیر بوده است.

    علی اکبر آرام گفت: اداره بهزیستی شیروان برای احداث این واحدهای مسکونی، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک کرده است.

    وی اظهار داشت: مهم ترین دغدغه معلولان این شهرستان نداشتن مسکن و اشتغال است که با توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این قشر پی گیر حل مشکلات آنان هستیم.

    آرام افزود: ساخت مسکن معلولان روستایی و شهری بهزیستی باقوت در دست انجام است

    و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط و کمک خیران، به تعهدات خود در موعد مقرر عمل کنیم.

    هم اکنون ۷۶ خانوار سرپرست معلول شهری و روستایی و ۱۲ خانوار دارای حداقل دو معلول شهری و روستایی تحت پوشش بهزیستی شیروان قرار دارند.

    سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: همچنین در ایام دهه فجر امسال، ۵۸ طرح اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در زمینه های مختلف از جمله دامداری، کابینت سازی و خیاطی با صرف ۲۸ میلیارد ریال اعتبار ایجاد شد.

    آرام افزود: در حوزه اشتغال نیز برای بهره مندی افراد زیرپوششی که با توجه به شرایط خاص خود نمی‌توانند از منزل خارج شوند به سمت توسعه مشاغل خانگی پیش می‌رویم.

    مجموع معلولان تحت پوشش این نهاد سه هزار و ۷۰۲ نفر است که از این تعداد ۴۷۱ نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، یکهزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *