×
×

مدیر کل جهاد کشاورزی کلاله
سه پروژه آبیاری تحت فشار در کلاله اجرا شد

  • کد نوشته: 2488
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۷
  • ۰
  • مدیر جهادکشاورزی کلاله با اعلام اینکه عملیات اجرایی سه پروژه آبیاری تحت فشار در دهستان کنگور این شهرستان برای آبیاری نوین بیش از۴۷ هکتار اراضی کشاورزی به پایان رسیده است، گفت: این طرح‌ها با هزینه بیش از۵ میلیارد و ۱۵۴ میلیون ریال آماده بهره‌داری شده است.
    سه پروژه آبیاری تحت فشار در کلاله اجرا شد
  • تبلیغ هدفمند
    سه پروژه آبیاری تحت فشار در کلاله اجرا شد
    سه پروژه آبیاری تحت فشار در کلاله اجرا شد

    مدیر جهادکشاورزی کلاله با اعلام اینکه عملیات اجرایی سه پروژه آبیاری تحت فشار در دهستان کنگور این شهرستان برای آبیاری نوین بیش از۴۷ هکتار اراضی کشاورزی به پایان رسیده است، گفت: این طرح‌ها با هزینه بیش از۵ میلیارد و ۱۵۴ میلیون ریال آماده بهره‌داری شده است.

    علی علیزاده با تشرح نقش توسعه آبیاری نوین تحت فشار در صرفه جویی و بهره‌برداری بهینه از منابع آب و افزایش تولیدات زراعی، افزود: با بهره برداری از این طرح ها در ایام دهه فجر ۹ خانوار کشاورز از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

    وی ادامه داد: در اجرای توسعه سیستم آبیاری تحت فشار، علاوه بر سه پروژه یاد شده، دو پروژه دیگر شامل اجرای آبیاری تحت فشار ۱۹۸ هکتاری در روستای صوفی شیخ انصاری کلاله با ۳۰میلیارد ریال هزینه و فاز اول خط انتقال و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در روستای یاد شده نیز آماده بهره‌برداری شده است.

    علیزاده با بیان اینکه بزودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها بوسیله کشاورزان این شهرستان خواهیم بود، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها نیز ۳۵ خانوار کشاورز از مزایای سیستم آبیاری تحت فشار همچون کاهش مصرف آب زراعی و افزایش تولیدات کشاورزی برخوردار می‌شوند.

    در شهرستان ۱۳۰هزار نفری کلاله در شرق استان گلستان ۶۸ هزار و ۲۰۳ هکتار اراضی زراعی و باغی وجود دارد. 

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *