×
×

مجری طرح توسعه گلخانه‌های مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس
صدورپروانه تاسیس۱۸۷هکتار گلخانه درگنبدکاووس

  • کد نوشته: 25119
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مینا پیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۸.۵ هکتار گلخانه فعال در گنبدکاووس وجود دارد که هفت هکتار آن از سال ۹۷ تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.
    صدورپروانه تاسیس۱۸۷هکتار گلخانه درگنبدکاووس
  • تبلیغ هدفمند

    مجری طرح توسعه گلخانه‌های مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت که فعالان کشاورزی برای احداث ۳۵۰ هکتار گلخانه در این شهرستان پیشقدم شدند که به جز بهره‌برداری از ۸.۵ هکتار، پروانه تاسیس ۱۸۷ هکتار گلخانه صادر شده و مراحل اداری صدور پروانه تاسیس ۱۵۶ هکتار گلخانه دیگر در دست اقدام است.

    صدورپروانه تاسیس۱۸۷هکتار گلخانه درگنبدکاووس

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مینا پیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۸.۵ هکتار گلخانه فعال در گنبدکاووس وجود دارد که هفت هکتار آن از سال ۹۷ تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

    وی افزود: بهره برداری از این ۳۵۰ هکتار گلخانه گام موثری برای رونق و جهش تولید در این شهرستان است.

    مجری طرح توسعه گلخانه‌های جهادکشاورزی گنبدکاووس ادامه داد: بیشترین تقاضا برای راه اندازی گلخانه در این شهرستان به ترتیب در بخش تولید سبزی و صیفی‌جات، تولید بذرهای هیبریدی، گل و گیاهان زینتی، آلوئه‌ورا و کاکتوس است.

    وی گفت: شرایط اقلیمی مناسب گنبدکاووس و وجود ۳۰۰ روز آفتابی در سال، فرصت مناسبی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در این شهرستان ایجاد کرده است.

    پیری افزایش هشت تا ۱۰ برابری تولید در واحد سطح نسبت به کشت در فضای باز، تولید در تمام فصل‌ها، ایجاد اشتغال پایدار حداقل برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و به همین میزان به صورت غیرمستقیم در هر هکتار، ارزش افزوده بالا به سبب تولید بیشتر و ثبات قیمتی آن در بازار و مصرف بهینه منابع آبی و افزایش بهره‌وری را از مزایای توسعه کشت گلخانه‌ای برشمرد.

    وی همچنین بابیان اینکه دولت برای حمایت از توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تا ۸۰ درصد هزینه احداث آن را تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۴.۵ درصد پرداخت می‌کند، اضافه کرد: هم‌اکنون هزینه ساخت هر مترمربع گلخانه برحسب نوع سازه بین ۸ تا ۱۲ میلیون ریال است.

    شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس ۱۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات بخش کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *