مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ گفت: حکم توقف ۹ فقره تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی از جمله دیوارکشی، تفکیک و قطعه‌بندی در "کوی رابری" این شهرستان اجرایی شد.
×
×

توقف۹ فقره تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی میاندوآب‌

  • کد نوشته: 25143
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۶
  • ۰
  • مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ گفت: حکم توقف ۹ فقره تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی از جمله دیوارکشی، تفکیک و قطعه‌بندی در "کوی رابری" این شهرستان اجرایی شد.
    توقف۹ فقره تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی میاندوآب‌
  • تبلیغ هدفمند
    ۹ فقره تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی میاندوآب‌ متوقف شد
    توقف۹ فقره تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی میاندوآب‌

    مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ گفت: حکم توقف ۹ فقره تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی از جمله دیوارکشی، تفکیک و قطعه‌بندی در “کوی رابری” این شهرستان اجرایی شد.

    علی دیانتیاظهار داشت: این حکم در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرایی شده و آثار مثبتی نیز در منطقه داشته است.

    وی با بیان اینکه حفظ حیات نسل کنونی و آیندگان مستلزم حفظ امنیت غذایی است، افزود: تامین این امنیت در گرو صیانت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی است که حفظ کاربری اراضی کشاورزی، یکپارچگی، ساماندهی و توسعه اراضی از اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب به منظور توسعه کشاورزی پایدار به شمار می رود.

    مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ با اشاره به اینکه همچنین حفاظت از خاک جهت دستیابی به اهداف کشاورزی پایدار ضرورتی انکار ناپذیر است، بیان کرد: امسال ۶۸ مورد حکم توقف عملیات ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی، ۱۷ مورد حکم قضایی درخصوص تغییر کاربری اراضی و ۲ مورد قلع و قمع بناهای غیرمجاز توسط اکیپ حفظ کاربری اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب اجرا شده است.

     دیانتی، از همه کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی درخواست کرد که از هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ‌ها از جمله احداث بنا، دیوارکشی، فنس‌کشی، تفکیک و قطعه‌بندی، بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی خودداری کنند.

    میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است که سالانه بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی به میزان ۹۵۰ هزار تُن از این اراضی تولید می‌شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *