×
×

معاون پرورشی و فرهنگی مدیر کل آموزش و پروش گلستان
اعزام سه هزار دانش آموز گلستانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

  • کد نوشته: 2516
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۰
  • ۰
  • معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد که از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون سه هزار و ۲۵۰ دانش آموز دختر و پسر این استان به مناطق عملیاتی و جنگی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.
    اعزام سه هزار دانش آموز گلستانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور
  • تبلیغ هدفمند

    معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد که از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون سه هزار و ۲۵۰ دانش آموز دختر و پسر این استان به مناطق عملیاتی و جنگی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

    سه هزار دانش‌آموز گلستانی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند
    اعزام سه هزار دانشآموز گلستانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

    معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد که از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون سه هزار و ۲۵۰ دانش آموز دختر و پسر این استان به مناطق عملیاتی و جنگی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

    سیدخلیل حسینی پاسندی در مراسم اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزان پسر گنبدکاووس گفت: اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی و جنگی کشور در راستای درس آمادگی دفاعی و راهبرد تعمیق باورهای دینی نسل آینده، مبتنی بر سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت و برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی صورت می‌گیرد.

    وی، تقویت روحیه معنوی نسل آینده و آشنایی آنها با آرمان‌های شهیدان را از دیگر اهداف اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی برشمرد و با اشاره به ایام پیروزی انقلاب، افزود: برگزاری گفتمان‌های بصیرتی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس، آشنایی با زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی و ترویج فرهنگ مشارکت‌محوری با توجه به در پیش بودن انتخابات از دیگر برنامه‌های معاونت پرورشی در راستای راهبرد تعمیق باورهای دینی دانش‌آموزان است.

    حسینی پاسندی اضافه کرد: تربیت دانش‌آموزان باورمند، خدامحور، دوستدار قانون اساسی و رعایت اصول آن و بسط و گسترش فرهنگ دینی مبتنی بر پیروی از ولایت فقیه از اهداف نظام تعلیم و تربیت است که همه بایستی برای تحقق آن تلاش کنند.

    مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و نیز با اشاره به رونمایی یادمان ۴۴ شهید دانش‌آموز و ۱۷ شهید فرهنگی این شهرستان درچند روز پیش، گفت: شهیدان بهترین الگو برای نسل جوان هستند و حضور در مناطق عملیاتی و جنگی، فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌های شهیدان است.

    کمال‌الدین نظرنژاد افزود: امروز ۱۵۶ دانش‌آموز پسر دوره دوم متوسطه این شهرستان که با عوامل اجرایی و مربیان آنها، مجموعا ۱۹۶ نفر هستند .

    با چهار دستگاه اتوبوس و در قالب سفری چهار روزه به مناطق جنگی و عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

    اعزام سه هزار دانش آموز گلستانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

    جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: اعزام کاروان راهیان نور که چند سالی است با مشارکت بسیج دانش‌آموزی، آموزش و پرورش و سپاه درحال انجام است .

    یک رزمایش بزرگ فرهنگی و سفر معنوی بی‌نظیر است که برای خودسازی و تقویت باورهای اعتقادی نسل جوان، بایستی از آن استفاده کرد.

    سرهنگ پاسدار سیدیحیی قاضوی بابیان اینکه امروز عزت، اقتدار، امنیت و آرامش ایران اسلامی مرهون خون شهیدان است که باید یاد و خاطره آنها در جامعه زنده نگه داشته شود.

    افزود: حضور در مناطق عملیاتی و جنگی جنوب کشور یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان است.

    در این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این نهاد به همراه معاونین مدیر آموزش و پرورش و کارشناسان این مدیریت و برخی خانواده دانش‌آموزان نیز حضور داشتند.

    شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *