×
×

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راز و جرگلان
تخصیص۲میلیاردریال برای مجتمع فرهنگی وهنری رازوجرگلان

  • کد نوشته: 25387
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین میثم آذری شامگاه روزجمعه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه اعتبار مصوب این طرح پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است، افزود: این اعتبار تخصیص یافته در حال هزینه شدن برای واگذاری زمین مجتمع و مجوز ساخت آن است.
    تخصیص۲میلیاردریال برای مجتمع فرهنگی وهنری رازوجرگلان
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راز و جرگلان گفت: امسال حدود ۲ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی ها برای ساخت نخستین مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان مرزی تخصیص یافته است.

    تخصیص۲میلیاردریال برای مجتمع فرهنگی وهنری رازوجرگلان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین میثم آذری شامگاه روزجمعه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه اعتبار مصوب این طرح پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است، افزود: این اعتبار تخصیص یافته در حال هزینه شدن برای واگذاری زمین مجتمع و مجوز ساخت آن است.

    وی با اشاره به اینکه این مجتمع فرهنگی، هنری در شهر راز ساخته خواهد شد، تصریح کرد: ساختمان این مجتمع فرهنگی هزار و ۴۰۰ متر مربع و شامل سالن سینما، آمفی تئاتر، نگارخانه و اتاق نمایش خواهد بود.

    آذری با اشاره به ثابت کردن سینماهای سیار در این شهرستان مرزی گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده درصدد هستیم تا سینمای سیار در بخش های غلامان، راز و جرگلان به شکل ثابت باشد به گونه ای که با نصب پرده از محل کانون هنری شهید رجایی راز به عنوان سینما استفاده شود.

    وی با بیان اینکه ۱۷ کانون فرهنگی و هنری در راز و جرگلان فعال است، خاطرنشان کرد: هم اکنون در این شهرستان ۲۲ خانه قرآن و چهار کتابخانه عمومی در بخش های غلامان، راز، جرگلان و روستای تازه قلعه وجود دارد.

    آذری افزود: همچنین ۲ موسسه قرآنی در حال فعالیت هستند و یک موسسه قرآنی دیگر نیز بزودی در شهر غلامان راه اندازی می شود.

    شهرستان مرزی ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد واقع است، سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۸۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

    این منطقه، بخشی در تابعیت شهرستان بجنورد بود که در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به شهرستان ارتقا پیدا کرد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *