×
×

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی
باید اسپیدان جابه‌جا شود

  • کد نوشته: 25698
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار علی اکبر صابری اظهار داشت: منازل روستایی این منطقه میبایست به تدریج جابجا و به محلی امن انتقال پیدا کنندچرا که بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که مشکل حادثه طبیعی سنگ افتان حل نشدنی بوده، حتی اگر اعتبارات لازم نیز باشد، نمی توان اقدام مناسبی در جهت تامین ایمنی منازل در روستا انجام داد. 
    باید اسپیدان جابه‌جا شود
  • تبلیغ هدفمند

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت:به لحاظ تهدید کلیه واحدهای مسکونی روستای اسپیدان توسط خطر سنگ افتان از این رو بتدریج می بایست مردم از منطقه باید جابه‌جا شوند.

    باید اسپیدان جابه‌جا شود


    به گزارش بازار کسب و کار علی اکبر صابری اظهار داشت: منازل روستایی این منطقه میبایست به تدریج جابجا و به محلی امن انتقال پیدا کنندچرا که بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که مشکل حادثه طبیعی سنگ افتان حل نشدنی بوده، حتی اگر اعتبارات لازم نیز باشد، نمی توان اقدام مناسبی در جهت تامین ایمنی منازل در روستا انجام داد.

    وی تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در سال ۹۸ مشکلات و حادثه های تهدید کننده روستای اسپیدان،توسط پژوهشکده سوانح ایران مورد مطالعه قرار گرفت، کارشناسان با اعلام اینکه اجرای هر نوع طرحی مربوط به ایمن سازی و تثبیت سنگ ها نمی تواند موجب ایجاد تضمین ایمنی کامل روستا شود.


    صابری با اشاره به اینکه روستای اسپیدان دارای بیش از ۳۵۰ خانوار می باشد،گفت: ۷۰درصد واحدهای مسکونی دارای نقطه بحرانی هستند که می بایست در اولویت تخلیه قرار گیرند هرچند کل روستا در معرض خطر سنگ افتان قرار دارد.


    وی ضمن اشاره به سنگ افتان اخیر، افزود: حادثه ای که هفته جاری رخ داد موجب شد ۱۵ واحد مسکونی که در فاصله نزدیک از سنگ غلطان هستند به شمار منازل پرخطر و در تهدید افزوده شوند که باید هر چه زودتر تخلیه شوند.


    وی در خصوص جابجایی روستا از دو دهه پیش خاطرنشان کرد: جابه جایی بخشی از پهنه روستای اسپیدان از ۲ دهه پیش مطرح بوده و به همین خاطر در سال ۷۵، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۳ هکتار زمین در ۲ کیلومتر روستای تملک کرده است.


    صابری گفت: آماده سازی زمین انجام شده و واگذاری این زمین ها برای ساخت وساز جدید روستاییان در حال انجام است، اکنون بیش از ۲۰ واحد مسکونی در مکان جدید به مراحل پایانی ساخت رسیده است.


    وی در ادامه ضمن در ارتباط با نگرانی اهالی روستا نسبت به جابجایی عدم ورود شرکت های خدمات رسان دانست و افزود: مشکلی که برای جابه جایی روستاییان وجود دارد عدم حضور سازمان های خدمات رسان بوده که هنوز خدمات خود را به این شهرک انتقال نداده اند لذا انتظار می رود این مراکز به خدمات رسانی خود به این شهرک سرعت بیشتری دهند.


    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در ادامه افزود: مادامی که امکانات اولیه و زیرساختی نباشد روستاییان این منطقه تمایلی برای جابه جایی به مکان جدید ندارند.


    گفتنی است که پدیده سنگ افتان تهدیدی طبیعی برای منازل روستایی استان بوده که تثبیت سنگ ها و حل مشکل آن امری بسیار هزینه بر و نیازمند اعتبارات ویژه از محل مدیریت بحران است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *