×
×

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز
کاشت نهال به‌یاد شهدا

  • کد نوشته: 26110
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، فرشته فهمیده افزود: درختکاری یک رسم کهن درایران است که علاوه بر برخورداری از پیشینه مذهبی و فرهنگی کارکردهای بی شمار دیگری نیز دارد.
    کاشت نهال به‌یاد شهدا
  • تبلیغ هدفمند

    معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرزگفت: به مناسبت هفته درختکاری، آموزش، کاشت درخت و مراقبت از محیط زیست به یاد شهدا در بستر شبکه شاد آغاز شد.

    کاشت نهال به‌یاد شهدا
    کاشت نهال به‌یاد شهدا
    کاشت نهال به‌یاد شهدا

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، فرشته فهمیده افزود: درختکاری یک رسم کهن درایران است که علاوه بر برخورداری از پیشینه مذهبی و فرهنگی کارکردهای بی شمار دیگری نیز دارد. 

    وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل امروزکشور حراست از محیط‌ زیست می باشد که درختکاری یکی از راه های حفظ محیط زیست است.

    وی بیان داشت: احیای محیط‌ زیست با اقداماتی چون کاشت درختان و توسعه‌ فضاهای سبز مورد تاکید دین اسلام قرارگرفته است. آشنا ساختن دانش آموزان با فرهنگ زیست محیطی و توصیه های دینی از جمله محورهای مهی است که از طریق فضای مجازی به دانش آموزان آموزش داده می شود.

    وی یادآورشد: دراین اقدام فرهنگی به دانش آموزان یادآوری می شود که توسعه‌ فضای سبز و به‌ ویژه درختکاری می‌تواند از وقوع خطراتی مثل سیل ، ریز گردها و آلودگی هوا پیشگیری کند.

    فهمیده تصریح کرد: دانش آموزان البرزی هر ساله به یاد شهدا در سنگر علم و دانش به مناسبت روز شهدا که ۱۵ اسفند ماه می باشد، نهال می کاشتند که امسال نیزدر قالب پیام و تصاویر این مهم در ذهن دانش آموزان تداعی می شود.

    وی تصریح کرد: دانش آموزان و فرهنگیان البرز هر سال به یاد امام و شهدا یک درخت می کارند تا بگویند همانند شهدا در مسیر دین، انقلاب اسلامی و ولایت مداری استوارند.

    معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش البرزادامه داد: دوستی با طبیعت، این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است را به همراه فرهنگ درختکاری و حفاظت ازمنابع طبیعی به فرزندان خود آموزش دهیم.

    وی تاکید کرد: با دوراندیشی و خرد ورزی می توانیم از منابع طبیعی و محیطزیست که موهبتی الهی است مراقبت کنیم.

    ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی و درخت کاری نام گذاری شده است.

    استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *