×
×

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی
کاشت۴۰۰هزاراصله نهال درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 26128
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری، حسن وحید گفت: تاکنون در خراسان شمالی ۱۸ هزار و ۴۰۰ هکتار بیابان‌زدایی انجام‌ شده است که از این میزان ۷۶۰ هکتار صرفاً نهال‌کاری بوده است.
    کاشت۴۰۰هزاراصله نهال درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی: امسال به منظور تثبیت خاک ۴۰۰ هزار اصله نهال در مناطق مختلف این استان ۲۸ هزار کیلومتر مربعی کاشته ‌شد.

    کاشت۴۰۰هزاراصله نهال درخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری، حسن وحید گفت: تاکنون در خراسان شمالی ۱۸ هزار و ۴۰۰ هکتار بیابان‌زدایی انجام‌ شده است که از این میزان ۷۶۰ هکتار صرفاً نهال‌کاری بوده است.

    وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون ۲.۵ برابر نیاز استان دام مازاد در استان وجود دارد که این میزان دام تهدیدی برای پوشش گیاهی محسوب می شود و باید تلاش شود با ارتقای سطح بازدهی عرصه‌های منابع طبیعی کمبود علوفه دام جبران شود.

    اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم اعلام کرد: به همین مناسبت پوشش گیاهی محل زیست یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی ضامن آهو واقع در شهرستان جاجرم تقویت می شود و به همین منظور بذر گیاهان مرتعی در حدود ۸۰ هکتار از اراضی این پارک کاشته شد.

    براساس این گزارش، این اقدام با همکاری ۴۰ نفر از علاقه مندان محیط زیست، همیاران و محیط بانان پارک ملی ضامن آهو و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست عملیات کپه کاری و کاشت بذر گیاهان مرتعی انجام شد.

    این اداره کل هدف از انجام این کار را تثبیت شن و جلوگیری از گسترش کانون گرد و غبار  و تامین بخشی از علوفه آهوان منطقه میاندشت دانست که در افزایش طعمه برای یوزپلنگ ها موثر خواهد بود.
    پارک ملی ضامن آهو و پناهگاه حیات وحش میاندشت از زیستگاه های مهم یوزپلنگ آسیایی در کشور محسوب می شود.

    گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

    ۲۵هزار هکتار از مساحت جنگل های هیرکانی در این استان قرار دارد.

    این استان ذخیرگاه ژنتیک انواع گیاهان و درختان جنگلی است.

    در خراسان شمالی ۳۵۰ گونه گیاه دارویی، معطر و ادویه ای شناسایی شده است که بیشتر این گونه ها قابلیت صنعتی شدن دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *