×
×

معاون حفاظت و بهربرداری شرکت آب منطقه ای استان
سدهای گلستان ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب دارد

  • کد نوشته: 2619
  • ۱۳۹۹-۰۱-۲۷
  • ۰
  • معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: ذخیره آب پشت سدهای گلستان ۱۷۰ میلیون مترمکعب معادل ۷۰ درصد ظرفیت سدهای این استان است
    سدهای گلستان ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب دارد
  • تبلیغ هدفمند

    معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: ذخیره آب پشت سدهای گلستان ۱۷۰ میلیون مترمکعب معادل ۷۰ درصد ظرفیت سدهای این استان است

    حسین دهقان اظهار داشت: مجموع ظرفیت ۱۴ سد در حال بهره برداری استان ۲۴۵ میلیون متر مکعب است که در سدهای مهمی مانند گلستان ۸۲ درصد، بوستان ۷۰ درصد و وشمگیر ۵۸ درصد آب ذخیره شده است.

     به گفته وی از سال آبی جاری تا ۲۵ فروردین امسال بارندگی ثبت شده در استان نسبت به دوره دراز مدت ۱۴ درصد بیشتر شد.

    وی بیان کرد: همچنین بارش متوسط گلستان از ابتدای سال تاکنون ۹۳ میلیمتر بود که نسبت به دوره مشابه درازمدت ۱۱۵ درصد افزایش یافت.

    اول مهر شروع سال آبی ایران است و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه دارد.

    مدیر مطالعات پایه شرکت آب منطقه ای گلستان نیز گفت: با توجه به لزوم سنجش وضعیت منابع آب استان، ۶ گروه سنجش با آمادگی و رعایت ضوابط بهداشتی به طور مستمر اندازه گیری منابع آب سطحی و زیرزمینی استان را رصد می کنند.

    حسن فرازجو با اشاره به این که سنجش منابع آب گلستان در دو بخش آب های سطحی و زیرزمینی انجام می شود، افزود: شبکه سنجش منابع آب سطحی شامل ۶۵ ایستگاه آب‌سنجی رودخانه ها، ۲۲ ایستگاه باران سنجی و ۲۶ ایستگاه تبخیرسنجی و شبکه سنجش منابع آب زیرزمینی شامل ۶۷ حلقه چاه عمیق و ۲۲۵ حلقه چاه نیمه عمیق است.

    استان گلستان ۱۴ سد مخزنی دارد که بیشتر برای مهار سیلاب و تامین نیاز بخش کشاورزی ساخته شده و در دست بهره برداری است.

    در گلستان تامین معاش بیشتر مردم از طریق کشاورزی و دامپروری صورت می گیرد، به طوری که هر سال ۶۶۷ هزار هکتار از زمین های این استان به زیر کشت محصولات مختلف از جمله گندم و دانه های روغنی می رود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *