×
×

حمیدرضا محمدیاری فعال رسانه ای
بعد از وام یک میلیونی، نوبت سجام است

  • کد نوشته: 2781
  • ۱۳۹۹-۰۲-۱۵
  • ۰
  • پس از صف های طویل و طولانی مراکز تعویض پلاک و سیم کارت اینبار شاهد صفهای دیگری نیز در نقاط مختلف شهرها هستیم و آنهم صف ثبت نام و تاییدیه کد سجام .
    بعد از وام یک میلیونی، نوبت سجام است
  • تبلیغ هدفمند

    پس از صف های طویل و طولانی مراکز تعویض پلاک و سیم کارت اینبار شاهد صفهای دیگری نیز در نقاط مختلف شهرها هستیم و آنهم صف ثبت نام و تاییدیه کد سجام .

    انتشار اخبار ارتباط دو سویه می خواهد
    حمیدرضا محمدیاری

    سجامی که مردم می باید برای آن تاییدیه دریافت نمایند تا بتوانند مدیریت سهام عدالت خود را به صورت مستقیم کنترل و دریافت نمایند به همین خاطر بعد از صفهای طولانی که در هفته های گذشته برای دریافت سیم کارت به نامی جهت دریافت وام یک میلیونی کرونایی ظاهراً این بار قرعه به نام سجام افتاده تا مردم را در این شرایط کرونایی با یکدیگر نزدیکتر کرده تا شاید این ویروس ناخوانده چند صبای بیشتر مهمان سلامت و زندگی مردم باشد .

    حمیدرضا محمدیاری فعال رسانه و مدیر مسئول هفته نامه بازار کسب و کار در این شرایط می گوید شاید اگر دولت به گرفتن احراز هویت به صورت حضوری به همان طریق غیر حضوری و یا از طریق مراجعه مامورین اداره پست اقدام به دریافت احراز هویت افراد می نمود می شد شاهد این همه مراجعه به مراکز پیشخوان دولت جهت انجام این فریضه از ثبت نام نبود و سلامتی شهروندان را به مخاطره نمی انداخت .

    این فعال رسانه ای افزود: با توجه به تجربه تلخی که در اولین روخداد سال آن هم ثبت نام سیم کارت تلفن همراه جهت ارسال کد ملی متقاضیان دریافت وام یک میلیون تومانی کرونایی در جلوی درب دفاتر پیشخوان دولت داشتند انتظار می رفت همانطور که بعد از آن تجربه تلخ وزیر محترم ارتباطات هر چند دیر اما اقدام به ثبت نام سیم کارت به صورت غیرحضوری نمود.

    در این جا هم به جای ایجاد صف های طولانی اقدام به ثبت نام و انجام احراز هویت به صورت الکترونیکی و از طریق پایگاه سجام می نمود هر چند در این چند روز شاهد کندی سرعت این سامانه و کندی پاسخگویی تلفنی این نیز سازمان هستیم که حتی پاسخگویی آنلاین این سامانه نیز در این مدت غیر فعال شده اما ایجاد صف های طولانی و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم سرگردان منجر به ایجاد پیک ناخواسته مجدد شیوع کرونا می شود.

    وی گفت : البته می توان یکی از دلایل عدم توجه مسئولین به این امر را کسب درآمد و ایجاد اشتغال این دفاتر دانست که در این روزهای کرونایی موجب ایجاد خسارت شده اند .

    محمدیاری در ادامه افزود: شاید با درنظر گرفتن فرضیه اینکه دولت می خواهد با این روش در کنار واگذاری سهام عدالت به مردم به دو روش مستقیم که مدیریت کامل سهام برعهده شخص بوده و غیر مستقیم که شخص هیچگونه مدیریتی بر سهام خود نداشته و صرفا شرکت های سرمایه گذاری استانی کنترل و مدیریت آن را برعهده دارند در بخش اول این قسمت که اگر شخص آن را انتخاب نماید لازمه اش در مرحله اول گرفتن تاییده از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در خصوص نحوه احراز هویت ثبت نام کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) است می باشد که برای ثبت نام شهروندان می بایست از طریق دفاتر پیشخوان دولت و با پرداخت مبلغی حدود ۲۰ هزار تومان اقدام نمایند . که این عمل دولت را می توان نوعی ایجاد کسب و کار و درآمد برای برخی صنوف در نظر گرفت .

    در این شرایط حضور مردم در این دفاتر و عدم رعایت پروتکل های بهداشت خارج از ایجاد کسب درآمد برای برخی صنوف کاریست بسیار خطرناک که شاید در آینده جبران ناپذیر باشد.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب و کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *