×
×

آغازتکثیر ماهیان مولد کُلمه و کپور در گلستان

  • کد نوشته: 2784
  • ۱۳۹۹-۰۲-۱۱
  • ۰
  • رییس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان از آغاز تکثیر ماهیان مولد استخوانی کُلمه و کپور دریایی در این مرکز با هدف کمک به احیای جمعیت ماهیان خزری خبر داد.
    آغازتکثیر ماهیان مولد کُلمه و کپور در گلستان
  • تبلیغ هدفمند
    تکثیر ماهیان مولد کُلمه و کپور در گلستان آغاز شد
    آغازتکثیر ماهیان مولد کُلمه و کپور در گلستان

     رییس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان از آغاز تکثیر ماهیان مولد استخوانی کُلمه و کپور دریایی در این مرکز با هدف کمک به احیای جمعیت ماهیان خزری خبر داد.

    مراد محمد شکیبا اظهار داشت : پارسال ۳۳ میلیون قطعه بچه ماهی از سه گونه کلمه، سفید و کپور دریایی در این مرکز تولید شد که قرار است به زودی در رودخانه های قره سو و گرگانرود در غرب استان رها شود.

    وی با اشاره به کمیت آب این رودخانه ها و همچنین کیفیت بالای ماهی‌های مولد، پیش بینی کرد امسال میزان تولید و رهاسازی بچه ماهیان نسبت به سال گذشته با افزایش قابل توجهی همراه باشد.

    بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا عملیات لایروبی رودخانه های قره سو و گرگانرود در شهرستان های بندرترکمن و گمیشان در حال انجام است که تبعات ناشی از گل‌آلودگی این عملیات بر آمار موفقیت برنامه رها سازی بچه ماهیان تاثیرات منفی دارد.

    وی افزود: یکی از مهمترین وظایف مراکز تکثیر در استان، حفظ و افزایش جمعیت گونه های ارزشمند دریای خزر از جمله کپور دریایی و کُلمه است

    که مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان در این راستا گونه تلاش می کند.

     در حال حاضر ۲ مرکز گلستان و سد وشمگیر در زمینه بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان ماهیان استخوانی و مرکز شهید مرجانی در زمینه بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان ماهیان خاویاری در استان گلستان مشغول فعالیت هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *