×
×

مدیرکل انتقال خون گلستان
آغاز فرایند پلاسماگیری از بهبودیافتگان کرونا در گلستان

  • کد نوشته: 2793
  • ۱۳۹۹-۰۲-۱۶
  • ۰
  • مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به آغاز فرایند پلاسماگیری از بهبودیافتگان کرونا در این استان، از افراد واجد شرایط خواست به شکرانه بازیابی سلامتی خود و برای نجات جان بیماران مبتلا به این بیماری در طرح اهدای پلاسمای خون شرکت کنند.
    آغاز فرایند پلاسماگیری از بهبودیافتگان کرونا در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به آغاز فرایند پلاسماگیری از بهبودیافتگان کرونا در این استان، از افراد واجد شرایط خواست به شکرانه بازیابی سلامتی خود و برای نجات جان بیماران مبتلا به این بیماری در طرح اهدای پلاسمای خون شرکت کنند.

    صادق بنی عقیل ظهار داشت: بهبود یافتگان داوطلب باید با همراه داشتن مستندات خود از جمله جواب آزمایشات بیماری به پایگاه مرکزی انتقال خون گرگان مراجعه کنند.

    وی افزود: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان این بیماری برای تقویت سیستم ایمنی آنان، اقدامی نوین در کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا است.

    وی اضافه کرد: در اجرای این طرح، بیماران کرونایی که دست کم یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده پس از گذراندن دوره درمان و قرنطینه به صورت داوطلبانه اقدام به اهدای پلاسمای خون خود می‌کنند.

    وی گفت : پلاسما درمانی خطری برای اهدا کننده پلاسما ندارد و این فرایند در شرایط استریل توسط دستگاه پلاسمافرز انجام می‌شود.

    پلاسما درمانی یکی از روش‌های مداوای بیماران مبتلا به کرونا است که با کمک سازمان انتقال خون در برخی استان های کشور در حال انجام است.

    وی ادامه داد : بر اثر شیوع کرونا ذخایر خونی استان گلستان نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *