×
×

رئیس اداره اندازه شناسی
پلکان های برقی، استاندارد می شوند

  • کد نوشته: 2951
  • ۱۳۹۹-۰۲-۲۷
  • ۰
  • رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های استاندارد گلستان از اجباری شدن استاندارد پلکان های برقی خبر داد.
    پلکان های برقی، استاندارد می شوند
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های استاندارد گلستان از اجباری شدن استاندارد پلکان های برقی خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی استاندارد گلستان، محمدجابر صفایی اظهار داشت:با توجه به توسعه مراکز تجاری و افزایش نصب و استفاده از پلکان های برقی جهت سهولت جابجایی افراد در طبقات مختلف این مراکز، اهمیت ایمنی استفاده کنندگان از این وسیله، از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، بیش از پیش احساس و این منجر به ارائه پیشنهاد اجباری شدن استاندارد پلکان های برقی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به شورای عالی استاندارد شد.

    وی افزود: بنا به پیشنهاد سازمان ملی استاندارد ایران، در یکصد و دهمین جلسه شورای عالی استاندارد مورخ ۱۹ / ۰۶ / ۱۳۹۷، پلکان های برقی و پیاده روهای متحرک، مشمول اجرای اجباری استاندارد قرار گرفت.

    پلکان های برقی، استاندارد می شوند
    پلکان های برقی، استاندارد می شوند

    صفایی اضافه کرد: به دنبال این رویداد، استاندارد ملی «پلکان های برقی و پیاده روهای متحرک» از اول اردیبهشت ۱۳۹۹ بر مبنای تاریخ صدور پروانه و یا سایر مجوزهای قانونی ساختمان، اجباری اعلام شد. به این معنی که چنان چه پلکان برقی در ساختمانی نصب گردد که تاریخ صدور پروانه ساخت آن ۰۱ / ۰۲ / ۱۳۹۹ و بعد از آن است؛ اخذ تأییدیه ایمنی برای آن پلکان اجباری خواهد بود.

    به گفته رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاسهای استاندارد گلستان: مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تأیید سازمان ملی استاندارد ایران، ممنوع است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *