×
×

کرونا سوغات سفرهای عیدفطر به گلستان

  • کد نوشته: 3227
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۴
  • ۰
  • آب و هوای مطلوب بهاری و چند ماه قرنطینه خانگی در کنار تعطیلی چند روزه عید فطر سبب شده تا مدیران گلستان نسبت به افزایش سفرهای تفریحی و تاثیر آن در ثبات فعلی بیماری کرونای این استان هشدار دهند.
    کرونا سوغات سفرهای عیدفطر به  گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    آب و هوای مطلوب بهاری و چند ماه قرنطینه خانگی در کنار تعطیلی چند روزه عید فطر سبب شده تا مدیران گلستان نسبت به افزایش سفرهای تفریحی و تاثیر آن در ثبات فعلی بیماری کرونای این استان هشدار دهند.

    پایان یک ماه روزه داری و سفرهای نرفته تعطیلات نوروز، کاهش حساسیت مردم به کرونا در کنار شلوغی فراوان جاده های منتهی به گلستان نشان می دهد باید نگران تبعات دشوار ناشی از بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بود.

    نیمه تعطیل بودن مدارس و امکان همراهی دانش آموزان با خانواده ، بازارهای نیمه جان و کسادی خرید و فروش بازاریان و انباشت سه ماه ذخیره بنزین در کارت سوخت خودروها ناشی از کاهش تردد، وسوسه ها و انگیزه هایی هستند که سبب می شود رونق سفر در روزهای پیش رو دور از ذهن نباشد

    گلستانی ها از اواخر بهمن ماه به صورت محدود با کرونا آشنا شدند و اینک پس از گذشت حدود ۱۰۰ روز از فراگیری این بیماری در استان و جان باختن صدها نفر، روند ابتلا به این بیماری محدود شده است.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در دهه پایانی اردیبهشت ۴ شهرستان استان دارای وضعیت سفید از لحاظ ابتلا به کرونا اعلام شدند و برخی مناسک و فعالیت های مذهبی به طور محدود اجرا شد اما اگر مردم گمان کنند با این شرایط کرونا تمام شده و گشت و گذار و سفرهای خود را آغاز کنند، امکان ازسرگیری شیوع کرونا در این استان وجود دارد.

    عبدالرضا فاضل بیان کرد: تشدید سفرها و هجوم مردم به مراکز گردشگری احتمال اوج گیری دوباره کرونا و آغاز پیش از موعد موج دوم این بیماری را افزایش خواهد داد.

    بگفته وی تغییر نگرش و راهبرد مردم برای در امان ماندن از این بیماری چنان تغییر کرده که گویا ویروسی در شهر نیست و همین موضوع در کنار مسافرت های مردم به دغدغه اصلی مدیران استان تبدیل شده است.

    کرونا سوغات سفرهای عیدفطر به گلستان
    کرونا سوغات سفرهای عیدفطر به گلستان

    فاضل تاکید کرد: هر چند نمی توانیم همه اماکن و همه سفرها را تعطیل کنیم اما باید بپذیریم که کرونا بسیار به ما نزدیک است و خطر آن بدون ذره ای تغییر، سلامت شهروندان را تهدید می کند.

    استاندار گلستان  نیز معتقد است که هنوز شرایط برای سفرهای تفننی و غیر ضروری و بین شهری ایمن نیست و ممکن است مردم خود را در معرض خطر قرار دهند.

    هادی حق شناس افزود: دستگاه‌های عضو ستاد مقابله با کرونا به‌ویژه اعضای مرتبط با فعالیت‌های آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی عمومی در جامعه دستورالعمل‌های تهیه‌شده برای سفرهای هوشمند و آموزش‌های عمومی سفر در شرایط کرونا را به بیش از گذشته اطلاع‌رسانی کنند.

    وی با اشاره به آغاز فعالیت محدود برخی مراکز بوم گردی، هتل ها و رستوران های گلستان تاکید کرد: باید تمام ملاحظات بهداشتی برای مسافران به نحوی رعایت شود که کرونا سوغات تعطیلات عید فطر آن ها از گلستان نباشد.

    کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *