×
×

اینستاگرام، فرصتی برای اشتغال زنان

  • کد نوشته: 3351
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۸
  • ۰
  • تغییرات سریع تکنولوژیک در حوزه ارتباطات، همزمان با افزایش کاربران اینترنت، باعث ظهور بازار بالقوه جدیدی به نام بازارکسب و کار در دنیای مجازی از جمله اینستاگرام گردید که اکنون به یک پدیده و فضایی نامحدود در میان "مشاغل خانگی" تبدیل شده است.
    اینستاگرام، فرصتی برای اشتغال زنان
  • تبلیغ هدفمند

    تغییرات سریع تکنولوژیک در حوزه ارتباطات، همزمان با افزایش کاربران اینترنت، باعث ظهور بازار بالقوه جدیدی به نام بازارکسب و کار در دنیای مجازی از جمله  اینستاگرام گردید که اکنون به یک پدیده و فضایی نامحدود در میان “مشاغل خانگی” تبدیل شده است. 

    یکی از راه هایی که زنان به عنوان حداقل نیمی از جمعیت و به ویژه زنان خانه دار در سال های اخیر برای کسب درآمد پیدا کردند، عرضه هنرهای خانگی خود بود که در ابتدا جامعه پیرامونی آنها را شامل می شد اما به تدریج با ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی و به ویژه اینترنت، زنان راه های دیگری هم برای عرضه محصولات خود پیدا کردند.

    با ظهور شبکه های اجتماعی و به ویژه رونق گرفتن اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی عکس محور بود که زنان توانستند عکس هایی از هنرهای خود منتشر و از نقاط دور و نزدیک مشتری هایی برای خود دست و پا کنند ، این اتفاق باعث شد بسیاری از زنان خانه دار به تولیدات خانگی روی بیاورند و برای عرضه و فروش محصولات خود از اینستاگرام کمک بگیرند.

    گوشی های هوشمند که دیگر می توان آن را در دست همه مشاهده کرد، برای خیلی ها سودهای کلانی به همراه داشته که هیچ وقت تصورش را هم نمی کردند. مخصوصا خانم هایی که با کمی سرمایه و البته درایت، خلاقیت وحوصله ، خیلی زود توانسته اند سلیقه و نیاز کاربران را تشخیص دهند و درزمانی کوتاه ، از یک پیج ساده اینستاگرامی به درآمد ثابت چند میلیونی  برسند.

    اینستاگرام، فرصتی برای اشتغال زنان
    اینستاگرام، فرصتی برای اشتغال زنان

    شما هم می توانید از فروش لباس های ساده شروع کنید و یا با استفاده از مهارت های خود، دستبندهای ارزان قیمت درست کنید و با همین روش، آرام آرام پله های ترقی و درآمدزایی را طی کنید، بدون آن که نگران پول اجاره، سرمایه اولیه و…باشید.

    برخی فروشندگان هم هستند که با سودهای مناسب از فروش محصولاتشان در اینستاگرام توانسته اند یک مغازه برای خودشان دست و پا کنند. در واقع کسب و کار در اینستاگرام برای این افراد به سکویی برای پرش تبدیل شده است.

    زنانی که در این حوزه فعالیت می کنند، معمولاً فالوئرهای زیادی دارند و عکس هایی از خوراکی های مختلف در پیج خود قرار می دهند که خود این عکس ها می توانند مشتری های زیادی جذب کنند.

     این زنان معمولاً در پی وی پیج، شماره تلفن و آدرس تلگرام خود را قرار داده اند تا مشتری ها بتوانند از این طریق سفارش بدهند. با توجه به اینکه فست فودها، بازار غذایی ایران را به دست گرفته اند، غالب زنانی که در منزل فعالیت دارند برای تبلیغ دست پخت خود از عبارت «غذای خانگی» استفاده می کنند و برای مهمانی های مختلف مشتری ها غذا یا شیرینی و کیک می پزند. این زنان در بعضی از پست های خود دستور پخت انواع غذاها را هم ارائه می کنند.

    تزیینات نمدی نیز یکی از کارهای ظریفی است که چند سال است در کشور ما رواج پیدا کرده و شامل محصولات مختلفی مانند انواع جاسوییچی، عروسک، تزیینات اتاق بچه ومیشود. نوآوری و خلاقیت در این کار حرف اول را می زند و کسانی که می توانند این فاکتورها را رعایت کنند، مشتریان زیادی خواهند داشت .

    اگر تا کنون  این بازار را تجربه  نکرده اید چند توصیه برای شما داریم :

    • تلاش کنید صفحه اینستاگرام خود را به یک برند ( نام تجاری ) تبدیل کنید، مثلا وب‌‌سایت یا فروشگاه یاحتی نام شخصی خودتان. به این شکل اعتمادسازی وارتباط بهتری با مخاطبان خواهید داشت.
    • آدرس اینستاگرام خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی که در آن حضور دارید منتشر کنید.
    • برای هر تصویر توضیح کوتاهی درج کنید، مخصوصا اگر نیاز است که بیننده بداند موضوع یا هدف عکس چیست.
    • بیان کاملا غیر رسمی، ساده و خودمانی داشته باشید. در اینستاگرام لحن دوستانه بهتر از برخوردهای رسمی تأثیر می‌گذارد.
    • در شروع کار سعی کنید بیشتر شما دنبال‌کننده یا فالور دیگران باشید. افرادی را دنبال کنید که با هدف کاری و تجاری شما نزدیک باشند.
    • سعی کنید بازخورد گرفته شده از اینستاگرام را به سمت یک برند، وب‌سایت و یا فروشگاه سوق دهید و از آنجا کسب‌درآمد کنید. به این صورت مشتری برند، همیشه مشتری باقی خواهد ماند.

    شما هر محصولی که داشته باشید از خدمات آموزشی ، توانایی تدریس ، مشاوره تا فروش تولیدات خانگی  بدون خروج از خانه ، اینستاگرام به شما کمک خواهد کرد تا شایستگی های خود را  در قالب یک کسب و کار خانگی در اختیار عموم قرار دهید.

    مدرس بازاریابی و مربی توسعه فردی

    نویسنده: احسان ملاحت
    منبع: بازار کسب و کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *