×
×

مدیر جهاد کشاورزی گنبد کاووس
راه‌اندازی تالار بورس زیره شمال کشور در گنبدکاووس

  • کد نوشته: 3392
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۹
  • ۰
  • مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت که نخستین تالار بورس زیره شمال کشور با همکاری بخش خصوصی و تالار بورس کشور در این شهرستان راه‌اندازی شد.
    راه‌اندازی تالار بورس زیره شمال کشور در گنبدکاووس
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت که نخستین تالار بورس زیره شمال کشور با همکاری بخش خصوصی و تالار بورس کشوردر این شهرستان راه‌اندازی شد.

     غلامعلی نورا اظهارداشت: هدف از راه اندازی این تالار، ارتقای کیفیت زیره تولیدی کشاورزان، فروش آن به قیمت مناسب و افزایش سودآوری برای بهره برداران کشاورزی منطقه است.

    وی افزود: کشاورزان زیره کار در ابتدا محصولات تولیدی خود را برای بوجاری به سایت منتقل کرده و در ادامه بعد از تایید کیفیت از سوی نماینده بورس، محصول آنان به انباری که موفق به کسب کد بورس شده منتقل می شود.

    وی ادامه داد: دوربین های این انبار برای رصد و کنترل نحوه عملکرد به طور مستقیم به تالار بورس متصل است و محصول زیره موجود در این انبار برای عرضه در سایت بورس قرار می گیرد تا کشاورزان بدون واسطه و با بهترین قیمت محصول خود را به فروش برسانند. 

    به گفته وی، گنبدکاووس به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی گرم و خشک بیشترین سطح زیر کشت زیره گلستان را دارد و در سال زراعی جاری حدود هشت هزار هکتار از اراضی زراعی کم بازده مناطق شمالی شهرستان به کشت زیره اختصاص یافته که از این مقدار ۶ هزار هکتار آن قابل برداشت است.

    مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس افزود: پیش بینی می شود کشاورزان گنبدی از این سطح زیر کشت سه هزار و ۲۰۰ تن محصول زیره تولید کنند.

    رییس اداره تولیدات گیاهان دارویی گنبدکاووس هم در این رابطه به ایرنا گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در نوار مرزی و اراضی کم بازده مناطق شمالی گنبدکاووس از سیاست‌های جهادکشاورزی است و درصورت استقبال کشاورزان برای کشت گیاهان داروی از جمله زیره، درآمد آنها حداقل در مقایسه با کشت گندم و جو چند برابر افزایش خواهد یافت.

    عزیز جاوید دوره رشد کوتاه سه ماهه، نیاز آبی اندک و مقاوم به شوری خاک و آفات و بیماری‌ها را از مزایای کشت زیره در اراضی کم بازده برشمرد و افزود: برنامه جهادکشاورزی گنبدکاووس، توسعه کشت زیره حداقل تا ۱۰ هزار هکتار است.

    شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس با افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی که ۶۰ درصد آن به صورت دیم کشت می‌شود، از شهرستان‌های مهم تولید کشاورزی گلستان بالاخص گندم است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *