×
×

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان
بیمه۲۲درصد جمعیت عشایر و روستایی گلستان

  • کد نوشته: 3496
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۳
  • ۰
  • مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت که ۲۲ درصد از جامعه آماری تحت پوشش در این استان از مزایا و خدمات بیمه اجتماعی برخوردار شدند.
    بیمه۲۲درصد جمعیت عشایر و روستایی گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت که ۲۲ درصد از جامعه آماری تحت پوشش در این استان از مزایا و خدمات بیمه اجتماعی برخوردار شدند.

    دانیال پولادوند اظهار داشت: حدود ۲۵۰ هزار نفر در گلستان جامعه آماری روستایی، کشاورزی و عشایر را تشکیل می‌دهند که ۲۲ درصد آنها با برخورداری از بیمه اجتماعی می‌توانند از مزایای بازنشستگی و دیگر خدمات آن استفاده کنند.

    وی بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود تمام این جمعیت تا پایان سال ۹۰ زیر پوشش خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درآیند که بدلایل مختلف محقق نشد.

    وی گفت: اختیاری بودن بیمه، رغبت پایین دهیاران به عنوان کارگزار در معرفی بیمه به جامعه هدف، اعتقاد نداشتن علمای اهل سنت منطقه به پوشش بیمه از جمله دلایل استقبال کم در گلستان برای استفاده از خدمات این صندوق است هرچند طی چند سال اخیر با اقدامات موثر و برگزاری نشست‌های مستمر با گروه‌های مختلف از جمله علمای اهل سنت استان، پایش کارگزاری ها و نیز انجام کارهای تبلیغی در جامعه، سالانه با رشد ۲۰ درصدی  استقبال مشمولان مواجهیم.

    وی با بیان این که گلستان رتبه ۱۵ کشوری را برای پوشش مشمولان صندوق بیمه اجتماعی عشایر و کشاورزان دارد، اضافه کرد: امسال برای افزایش استقبال مشمولان از این طرح حمایتی، سرمایه گذاری در پایش کارگزاری ها و استفاده از ظرفیت کارگزاری بخش خصوصی،  شوراهای اسلامی ،دهیاری ها، رسانه های گروهی، ائمه جماعات مساجد و نشست با علمای اهل سنت در معرفی صندوق و مزایای آن از جمله برنامه های مهم اجرایی تدارک دیده شده است.

    پولادوند ادامه داد: اکنون در گلستان برای پوشش قرار دادن مشمولان از ۳۴ کارگزار بخش خصوصی، ۲۰ کارگزاری دهیاری، ۱۱ کارگزاری شرکت تعاونی زیر مجموعه جهادکشاورزی، دو اتحادیه تعاونی و یک دفتر پیشخوان بهره گرفته می‌شود.

    وی گفت: امسال پوشش ۱۱ هزار نفر جدید در صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استان گلستان برنامه ریزی شده که در دو ماه نخست و با وجود شیوع ویروس کرونا ۸۰۰ نفر محقق شد.

    بیمه۲۲درصد جمعیت عشایر و روستایی گلستان
    بیمه۲۲درصد جمعیت عشایر و روستایی گلستان

    وی همچنین ارایه خدمات به افراد زیر پوشش صندوق در استان در مواجهه با کرونا را مورد اشاره قرار داد و افزود: علاوه بر ارفاق در جبران تاخیر در تمدید بیمه طی دو ماه اسفند و فروردین، ۳۷۶ نفر از بیمه شدگان مستمری بگیر این صندوق از وام ارزان قیمت ۳۰ میلیون ریالی بهره مند شده و مساعدت لازم به سه تن از کارگزاران درگیر کرونا انجام شد.

    وی در خصوص شرایط استفاده از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گفت: این طرح سنین ۱۸ تا ۵۰ ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، مشاغل حمل و نقل بار و مسافر، اعضای نظام دامپزشکی و منابع طبیعی و کشاورزی و ساکنان شهرهای بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت شغل مرتبط با کشاورزی را پوشش می دهد.

    پولادوند بیان کرد: شرایط اختصاصی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از جمله تابعیت جمهوری اسلامی، رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال است و همچنین افرادی که متقاضی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند نباید عضو سایر صندوق های بیمه ای مثل تامین اجتماعی باشند.

     به گفته وی  فردی که ۱۵ سال سابقه پرداخت بیمه به صندوق داشته می تواند درخواست مستمری بدهد همچنین فردی که دچار از کار افتادگی براثر حوادث ناشی از کار می شود به صندوق معرفی و می تواند از مستمری دریافت کند اما اگر بر اثر حوادث دیگر باشد فرد بیمه شده باید یک سال سابقه بیمه ای داشته باشد.

    مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان ادامه داد: برای پرداخت مستمری حوادث ناشی از فوت مدت زمان عضویت و پرداخت بیمه ملاک نبوده ولی اگر حادثه ای منجر به فوت ناشی از شغل نباشد، باید یک سال از زمان بیمه آن فرد گذشته باشد.

    وی اضافه کرد: دولت دو سوم حق بیمه اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را پرداخت می کند.

    در  ادامه این نشست که به مناسبت گرامی داشت پانزدهمین سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برگزار شد، حکم بازنشستگی دو نفر از اعضای صندوق بعد از ۱۵ سال واریزی حق بیمه به آنان اعطا شد.

    صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۸۴ با هدف اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی در پوشش اقشار جامانده از بیمه اجتماعی تشکیل شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *