×
×

کرونا در کمین است
اوج‌گیری دوباره کرونا

  • کد نوشته: 3757
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۹
  • ۰
  • کرونا هنوز رخت خود را از گلستان نبسته و همانند بسیاری از نقاط کشور در کمین اوج‌گیری دوباره است که در این میان کم‌توجهی شهروندان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز شلوغ و پر رفت و آمدی مانند دفاتر پیشخوان، موجب تاکید مسوولان استان به ضرورت بازنگری در نحوه فعالیت این گونه مراکز شد.
    اوج‌گیری دوباره کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    کرونا هنوز رخت خود را از گلستان نبسته و همانند بسیاری از نقاط کشور در کمین اوج‌گیری دوباره است که در این میان کم‌توجهی شهروندان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز شلوغ و پر رفت و آمدی مانند دفاتر پیشخوان، موجب تاکید مسوولان استان به ضرورت بازنگری در نحوه فعالیت این گونه مراکز شد.

    آغاز فعالیت دوباره مراکز تجاری و اقتصادی و بازارهای روز و هفتگی، زندگی عادی را در حالی به مردم گلستان برگردانده که مسوولان بهداشتی به شدت در مورد عواقب این رفتارهای پرخطر نگران هستند.
    از جمله مراکزی که شلوغی آن در روزهای اخیر به دغدغه مدیران بهداشت و درمان گلستان تبدیل شده، دفاتر پیشخوان دولت است.

    ثبت نام برای سیم کارت و دریافت وام یک میلیون تومانی دولت، گرایش شدید مردم برای فعالیت در بازار بورس، مباحث مربوط به آزادسازی سهام عدالت و ضرورت ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان بورس، از جمله دلایل هجوم مردم به این دفاتر در روزهای اخیر است.

    نداشتن تهویه مناسب، محدودیت فضا برای نشستن با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم رعایت موارد پیشگیرانه توسط مراجعه کنندگان و کارکنان مانند استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی نشدن دستگاه های ثبت اثر انگشت از جمله مواردی است که خطر شیوع کرونا از طریق این مراکز را افزایش می دهد.

    مهسا موسوی که از ترس کرونا وارد دفتر پیشخوان دولت در یکی از خیابان های گرگان نشده به ایرنا گفت: برای پیگیری ثبت نام سجام و احراز هویت بورس به این دفتر آمده ام اما محدود بودن فضای این دفتر، ازدحام جمعیت و کم توجهی مردم به رعایت نکات بهداشتی، موجب شد از انجام این کار پشیمان شوم.

    وی گفت: سواد لازم برای ثبت نام اینترنتی در خانه را ندارم و فرزندانم نیز این کار را به امروز و فردا موکول کردند که در نهایت تصمیم گرفتم با مراجعه حضوری مشکلم را حل کنم اما با مشاهده ازدحام جمعیت از انجام آن صرف نظر کردم.

    رضا رضایی مسوول یکی از دفاتر پیشخوان دولت در غرب گلستان نیز به ایرنا گفت : قبل از شیوع کرونا فضای دفترم برای ارباب رجوع کافی بود اما با شیوع این بیماری و افزایش گرایش مردم به کارهای بورسی، مراجعه شهروندان افزایش فراوانی یافت و پس از آن و با ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی با مشکل کمبود فضا مواجه شدیم.

    اوج‌گیری دوباره کرونا
    اوج‌گیری دوباره کرونا

    وی گفت : در ابتدا دستکش در اختیار ارباب رجوع قرار دادیم و توصیه می کردیم که از خودکار شخصی استفاده کنند اما مردم از این کار استقبال نکردند.

    وی گفت : در پایان وقت کاری محیط دفتر را ضد عفونی کرده و در اجرای پروتکل های بهداشتی برای کارکنان نیز سخت گیری داریم اما همه این موارد در شرایطی به ثمر می نشیند که شهروندان نیز در رعایت نکات بهداشتی همکاری کنند.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان رویه اجرای پروتکل های اجتماعی در برخی دفاتر پیشخوان دولت در استان را نامناسب دانست و گفت : متولیان باید هر چه سریعتر نواقص را برطرف کنند.
    عبدالرضا چراغعلی اظهار داشت: پس از بازدید سرزده از چند دفتر پیشخوان دولت مشخص شد که اکثر پروتکل های بهداشتی در این مراکز رعایت نمی شود.

    عبدالرضا چراغعلی اظهار داشت: بارها اعلام شده که انجام مراحل بسیاری از خدمات قابل ارائه در دفاتر پیشخوان بصورت غیرحضوری و اینترنتی قابل انجام است اما هنوز افراد زیادی به دلایلی همچون بی اطلاعی از نحوه ثبت نام اینترنتی و یا نداشتن اینترنت، مراجعه حضوری را در اولویت کار خود قرار می دهند.

    وی افزود: در جلسه با نماینده صنفی دفاتر پیشخوان، تذکرات لازم به آنها داده شد و آن ها موظف شدند در سریعترین زمان مشکلات مربوط به رعایت نشدن نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را برطرف کنند.

    براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر شنبه ۱۷ خرداد در مجموع ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۲۰۹ نفر رسید.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *