×
×

رییس هیات مدیره انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی خراسان شمالی
خسارت ۴۰ میلیارد ریال کرونا به صنعت بومگردی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 3835
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۱
  • ۰
  • ب رییس هیات مدیره انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی خراسان شمالی گفت: شیوع کرونا اقامتگاه‌های بومگردی استان را دچار رکود کرده که بر اثر آن تاکنون ۴۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.
    خسارت  ۴۰ میلیارد ریال کرونا به صنعت بومگردی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس هیات مدیره انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی خراسان شمالی گفت: شیوع کرونا اقامتگاه‌های بومگردی استان را دچار رکود کرده که بر اثر آن تاکنون ۴۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

    علی وصالی ظهار داشت:  پرداخت اقساط بانکی که مدیران بومگردی های استان دریافت کرده بودند تا آخر اردیبهشت ماه به تعویق افتاد اما وضعیت قرمز کرونا در استان موجب شده تا هم چنان این مراکز تعطیل باشند.

    وی افزود: از ابتدای خرداد باید اقساط معوقه را در حالی پرداخت کنیم که در  اقامتگاه ها هم چنان بر روی گردشگران بسته است و هیچ درامدی از این راه نداریم.

    وی بدون ارائه آمار در مورد میزان تسهیلات دریافتی در این بخش اظهار داشت: تقریبا تمامی مدیران اقامتگاه های بومگردی خراسان شمالی تسهیلات بانکی دریافت کرده اند و به بانک ها بدهکارند.

    وی افزود: خراسان شمالی از استانهای قرمز کشور در شیوع بیماری کروناست و با توجه به این که تعیین وضعیت این مراکز برعهده استان هاست هنوز با وجود رعایت همه پروتکل های بهداشتی اجازه باز شدن و پذیرش مسافر را نداریم.

    وی با بیان اینکه در نوروز ۹۸ جای سوزن انداختن در اقامتگاه های بومگردی استان نبود، افزود: فعالیت های مجازی و اقدامات مدیران بومگردی ها موجب شده بود تا حتی برخی از بومگردی های ما برای مسافران خارجی رزرو شود، اما این روزها اقامتگاه ها خالی از گردشگران شده است.

    خراسان شمالی  ۱۵۵ مرکز اقامتی و رفاهی دارد.

     این مراکز اقامتی و رفاهی شامل هفت واحد هتل، یک آپارتمان، یک متل، ۱۱ واحد مهمان‌پذیر، ۶۵ واحد پذیرایی، ۳۲ اقامتگاه بوم‌گردی و ۳۸ خانه مسافر است.

     خراسان شمالی با برخورداری بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، دو منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه استانی، در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها، ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جذب گردشگر دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *